چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳

دانمارک از اتباع خود خواست به ایران سفر نکنند

0 انتشار:

صدای میراث: وزارت امور خارجه دانمارک در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی در بغداد از شهروندان خود خواست به ایران سفر نکنند.

عصر دیروز نیز وزیر خارجه انگلستان از اتباع آن کشور خواسته بود تنها در صورت ضرورت به ایران سفر کنند.

اکنون خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت خارجه دانمارک اعلام کرده است که آن کشور از اتباع خود خواسته است از سفر به ایران خودداری کنند.

هشدار سفر به ایران از سوی این دو کشور همزمان با بالا گرفتن تنش‌ میان ایران و آمریکا صادر شده است و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک برخی دیگر از کشورها به جمع هشدار دهندگان برای سفر به ایران بپیوندند. این در حالی است که گردشگری در ایران به عنوان منبع ارزآوری خوب برای کشور و کمک به توسعه صلح و تحکیم دوستی میان ملت‌ها شناخته می‌شود.

هشدارهای سفر به ایران از سوی این دو کشور در شرایطی مطرح شده است که براساس آمارهای منتشر شده درخصوص ورود گردشگران خارجی به ایراتن، ایران و دانمارک در رتبه‌های پایین سفر گردشگران خود به ایران برخوردار هستند.

عمده گردشگران ورودی به کشور از عراق، آذربایجان، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و برخی کشورهای همسایه هستند که با هدف تفریح یا درمان به ایران سفر می‌کنند و بدین ترتیب هشدارهای صادر شده از سوی انگلستان و دانمارک تاثیری بر گردشگری ورودی ایران از آن کشورها ندارد.

پیشتر البته معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دعوت از تورگردان‌های کشور دانمارک در تلاش برای جذب گردشگر از آن کشور به ایران بود که حالا با هشدار وزارت خارجه دانمارک به اتباع خود برای خودداری از سفر به ایران به نظر می‌رسد توافقات گردشگری ایران و تورگردانان دانمارک به تعویق بیفتد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید