شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

درخواست سن‌پیترزبورگ برای تبادل بیشتر گردشگر با اصفهان

0 انتشار:

صدای میراث: رییس کمیسیون دایم احداث ساختار حکومتی شهر سن‌پترزبورگ روسیه که دیروز و در روز اصفهان به آن شهر سفر کرد گفت: اصفهان بسیار از سن پترزبورگ قدیمی‌تر و متمدن‌تر است و باید از تجربیات متقابل مدیریت در هر دو شهر استفاده شود.

به گزارش صدای میراث، «یوری گلادونوف» در نشست با هیات رییسه شورای شهر اصفهان، استقبال بسیار گرم مقامات شهری اصفهان از هیات روسی را حین ورود به این شهر را غیر قابل توصیف و ستودنی خواند و گفت: حضور و استقبال معاون شهردار و مدیر ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر اصفهان در حین ورود ما به اصفهان و قرار دادن پرچم روسیه در کنار پرچم ایران در محل برگزاری این نشست و استفاده از خط و زبان روسی در این تالار، برای ما و اعضای کنسولگری روسیه در اصفهان بسیار قابل توجه و تقدیر است.

وی افزود: با توجه به ضرب‌المثل بومی کشورمان که «یکبار دیدن را بهتر از هزار بار شنیدن می‌داند»، به اصفهان آمدیم تا از زیبایی‌های این شهر دیدن کنیم و ضمن انتقال دیده‌ها به مردم سن‌پترزبورگ، توسعه روابط با اصفهان را در اولویت‌ کاری خود قرار دهیم.

رییس کمیسیون دایم احداث ساختار حکومتی شهر سن‌پترزبورگ ادامه داد: در بازگشت به روسیه، اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران را معرفی خواهیم کرد و با توجه به اینکه سن پترزبورگ و اصفهان، هر دو، زمانی پایتخت کشورهای‌شان بودند، مشترکات زیادی میان این دو شهر است که باید از آن‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

گلادونوف با اشاره به اینکه سن پترزبورگ در آستانه ۳۵۰ ساله شدن است، یادآور شد: شهر سن پترزبورگ در آستانه تولد ۳۵۰ سالگی خود قرار دارد و این در حالی است که اصفهان بسیار از سن‌پترزبورگ قدیمی‌تر و متمدن‌تر است و باید از تجربیات متقابل مدیریت در هر دو شهر استفاده شود.

وی افزود: توسعه روابط روسیه با اصفهان از طریق شهر سن پترزبورگ در دستور کار ما قرار دارد. چرا که روسیه در برابر تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، کنار ملت و دولت ایران است و همکاری این دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی بسیار گسترده است و باید گردشگری میان دو کشور ارتقا پیدا کند.

رییس کمیسیون دایم احداث ساختار حکومتی شهر سن پترزبورگ ضمن ابراز تاسف از مسافرت تعداد اندکی از شهروندان روسیه در سال به اصفهان گفت: باید سعی شود تا تبادل گردشگر بیشتری میان سن پترزبورگ و اصفهان انجام شود تا شهروندان هر دو شهر از پتانسیل‌های اصفهان و سن پترزبورگ بهره‌مند شوند.

گلادونوف افزود: بودجه سن‌پترزبورگ توسط مجلس قانونگذاری تصویب می‌شود و میزان بودجه این شهر معادل ۱۰ میلیارد دلار است و مقامات مدیریت شهری سن پترزبورگ قصد دارند تا با استفاده حداکثری از این بودجه، روابط خارجی این شهر را ارتقا دهند.

گفتنی است این دیدار با قرائت پیام ماکاروف رییس مجلس قانونگذاری سن پترزبورگ خطاب به رییس شورای شهر اصفهان و تبریک روز اصفهان، با اهدای هدایای فرهنگی دو طرف به پایان رسید.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید