چهارشنبه, ۰۸ فروردین, ۱۴۰۳

درخواست عضو شورای شهر تهران برای استفاده نکردن از آب در عملیات اطفای حریق بناهای تاریخی

0 انتشار:

صدای میراث: حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد حریق میدان حسن‌آباد به انتقاد از شیوه اطفاء حریق در بناهای تاریخی پرداخت و در جلسه صبح امروز شورای شهر تهران گفت: چرا برای اطفاء حریق در بناهای تاریخی از آب استفاده می شود؟ در حالی که بهتر است از فوم یا کف برای مهار آتش استفاده کرد تا بناهای تاریخی دچار تخریب نشوند.

به گزارش رسانه‌ها، حجت نظری همچنین بر لزوم آموزش آتش‌نشان‌ها برای اطفاء حریق در بناهای تاریخی تاکید کرد و با انتقاد از تغییر کاربری نامتناسب با بناهای تاریخی گفت: چرا ساختمانی که ثبت ملی شده است و جزو آثار فاخر محسوب می‌شود باید به محل فروش ابزار و یراق تبدیل شود؟

نظری تاکید کرد: باید با هماهنگی اتاق اصناف نسبت به تغییر کاربری نامتجانس بناهای تاریخی اقدام شود.

او همچنین از نصب نشدن سیستم به روز اطفای حریق در ساختمان هشت گنبد حسن آباد انتقاد کرد.

گفتنی است، صدای میراث دو روز قبل در گزارشی با عنوان «نگاهی به شیوه‌های اطفاء حریق در بناهای تاریخی» با طرح این موضوع که استفاده از آب در عملیات اطفای حریق در بناهای تاریخی به تخریب بیشتر این بناها منجر می‌شود پرداخته بود. در آن گزارش همچنین محمدرضا کارگر از نبود سیستم‌های پیشرفته اطفای حریق در بناهای تاریخی به دلیل گران بودن این سیستم‌ها و همچنین قادر نبودن به استفاده از آن‌ها به دلیل معماری بناهای تاریخی کشور خبر داد و گفت که اکنون برخی موزه‌ها و ساختمان‌های جدید موزه‌ای و برخی مراکز همچون کتابخانه و مرکز اسناد ملی کشور به سیستم‌های اطفای حریق گرانقیمت تجهیز شده‌اند.

اکنون حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با طرح این پرسش که چرا از آب در اطفای بناهای تاریخی استفاده می‌شود بر لزوم استفاده از فوم‌های ضدحریق در اطفای آتش در بناهای تاریخی تاکید کرده است و خواستار نصب تجهیزات به روز اطفای حریق در بناهای تاریخی شده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید