پنج شنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

درخواست فعالان گردشگری برای ثبت ملی جاده باستانی فهرج با هدف توسعه گردشگری

0 انتشار:

صدای میراث: استان کرمان میزبان گروه توسعه گردشگری با حضور جمعی از فعالان، متخصصین گردشگری، راهنمایان سفر، تشکل‌های مردم‌نهاد گردشگری، اساتید دانشگاهی، مدیران آژانس‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی بود تا ظرفیت‌های گردشگری فهرج معرفی و تلاش برای جذب گردشگر به این نقطه از کشور آغاز شود.

به گزارش بخش تشکل‌های صدای میراث، شبنم محمدی مدیرعامل مؤسسه تمدن کویر و راهنمای گردشگری در گردهمایی جمعی از فعالان، متخصصین گردشگری، راهنمایان سفر، تشکل‌های مردم‌نهاد گردشگری، اساتید دانشگاهی، مدیران آژانس‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی گفت: هدف از این همایش، شناساندن شهر فهرج و ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این منظقه بود که انجام بازدیدها بازخوردهای عالی داشت.

او گفت: مهمترین بازخورد همایش گردشگری فهرج تعامل با کارآفرینان گردشگری این شهرستان، ایجاد همکاری با آن‌ها و درخواست فعالان گردشگری نسبت به ثبت ملی جاده ادویه و دیگر بناهای تاریخی و طبیعی این شهرستان بود.

در پایان این همایش، فعالان گردشگری از رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور درخواست ثبت ملی جاده ادویه و دیگر بناهای تاریخی شهرستان فهرج را مطرح کردند.

به گزارش بخش تشکل‌های صدای میراث، این گردهمایی در حاشیه شورای اداری شهرستان فهرج با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان، اداره میراث‌فرهنگی شهرستان فهرج، فرمانداری شهرستان فهرج و مؤسسه تمدن کویر برگزار شد.

براساس این گزارش، در جلسه شورای اداری شهرستان فهرج که مهندس نیکزادی پناه نماینده شهرستان فهرج، مهندس رهگویی معاون سیاسی فرمانداری شهرستان فهرج نیز حضور داشتند با ابراز خشنودی از توسعه گردشگری و اقتصادی فهرج با حضور سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری با هدف اشتغال و کارآفرینی در این منظقه اعلام شد که مدیران استانی و محلی از هیچ فعالیتی برای پیشرفت فهرج دریغ نمی‌کنند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید