سه شنبه, ۰۷ فروردین, ۱۴۰۳

درخواست معاون گردشگری از رایزنان فرهنگی برای خنثی‌سازی ایران‌هراسی/هندوستان بازار هدف میان‌مدت گردشگری ایران شد

0 انتشار:

صدای میراث: معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در کشور هند، گفت: «همکاری رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مناسب‌ترین راهکار برای خنثی کردن پروژه ایران‌هراسی است.»

به‌گزارش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری در دیدار با محمدعلی ربانی گفت: «با بهره‌مندی از اشتراکات فرهنگی متعدد میان دو کشور بر مبنای دیپلماسی فرهنگی، می‌توان با شناساندن ظرفیت‌های موجود در قالب هفته‌های فرهنگی، زمینه آشنایی بیشتر مردم دو کشور و ایجاد زمینه توسعه گردشگری را فراهم آورد.»

او با اشاره به این‌که بخش عمده‌ای از جمعیت یک میلیارد و سیصدهزارنفری کشور هند مسلمان و دارای ۳۰ میلیون نفر شیعه اثنی‌عشری هستند، افزود: «این کشور بازار هدف بسیار خوبی برای ایران در میان‌مدت به شمار می‌آید و معاونت گردشگری این امکان را دارد تا با برنامه‌ریزی و دعوت از اصحاب رسانه و فعالین تخصصی صنعت گردشگری هند، زمینه آشنایی با میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری ایران را فراهم آورد تا با انتقال اطلاعات از طریق افراد تأثیرگذار در این کشور هدف، زمینه‌ساز ترغیب عمومی برای سفر به کشور شویم.»

معاون گردشگری کشور همچنین در این نشست با اشاره به تفاهم‌نامه فرهنگی با سازمان فرهنگ و ارتباطات ارسالی و به‌تبع آن ایجاد زمینه مساعد برای همکاری با رایزنان فرهنگی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: «همکاری برای تصویرسازی مثبت از ایران در میان اتباع کشورهای خارجی با بهره‌گیری از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور، همکاری در شناسایی و معرفی تور گردانان، خبرنگاران و فیلم‌سازان حرفه‌ای و پرنفوذ سایر کشورها باهدف برگزاری تورهای آشناسازی، تعامل به‌منظور برگزاری هفته فرهنگی به‌ویژه در کشورهای اولویت‌دار بازار هدف ایران با محوریت محصولات گردشگری ایران ازجمله اکو توریسم، سلامت، تاریخی، فرهنگی، هنری و…‌، همکاری فعال رایزنان فرهنگی در برگزاری بسترهای مساعد، معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور و شناسایی و معرفی شهرهای مناسب برای برگزاری رویدادهای مربوطه، در دستور کار قرار دارد و می‌توان به استناد بر این سند، سنگ بنای همکاری‌های آتی گذاشته شود.»

او با اشاره به این‌که دیدگاه گردشگران ورودی به کشور قبل از ورود و هنگام خروج بسیار متفاوت است، افزود: «آنچه گردشگران از کشورمان به یادگار می‌برند روحیه مهمان‌نوازی هم‌وطنان است، ازاین‌رو نیاز است در معرفی چهره واقعی ایران در کشور هند به‌عنوان مقصد هدف، برنامه‌ریزی شود.»

تیموری خاطرنشان کرد: «طبق آمار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال ۲۰۱۸، به ازای ورود هر گردشگر به منطقه جنوب آسیا ۱۴۹۰ دلار درآمد برای کشور میزبان حاصل می‌شود، لذا چنانچه این رقم را در مقایسه با هزینه استخراج هر بشکه نفت خام در نظر بگیریم، اهتمام ملی برای بهره‌مندی از بسترهای مساعد برای جذب بیش‌ازپیش گردشگران و رونق بازارهای هدف ضرورتی دوچندان پیدا می‌کند.»

او سپس از رایزن فرهنگی جدید ایران در هند خواست با ارسال گزارشی درباره ویژگی‌های مخاطب‌شناسی، سلایق و روحیات گردشگران هندی، معاونت گردشگری را دربرداشتن گام‌های موفقیت‌آمیز یاری برساند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید