چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

در هفته پژوهش؛ تبادل ظرفیت های پژوهشی چغازنبیل با متخصصان دانشگاه ها

0 انتشار:
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه از برگزاری نشست‌های تخصصی در هفته پژوهش خبر داد.
عاطفه رشنویی تاکید کرد: هفته پژوهش فرصتی است که پژوهشگران رشته‌های گوناگون از جمله رشته‌ های مرتبط با میراث فرهنگی به صورت درون‌رشته‌ای و بینارشته‌ای با هم تبادل نظر کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
او ادامه داد: به همین علت در هفته پژوهش امسال در نشستی تخصصی در دانشگاه شهید چمران، به معرفی ظرفیت‌های پژوهشی و جنبه‌های مشترک علمی میان میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با متخصصان رشته‌های دیگر پرداختیم.
رشنویی گفت: همچنین در این هفته نشست تخصصی دیگری با هدف هم‌افزایی و هم‌گرایی پایگاه‌های میراث جهانی و ملی در محل محوطه چغازنبیل برگزار شد. در این نشست علاوه بر گفت‌وگو و همفکری مدیران و متخصصان پایگاه‌ها، چشم‌اندازهای حوزه مدیریت، حفاظت و مرمت، گردشگری، ترویج و معرفی، مورد بحث قرار گرفت.
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه همچنین از برگزاری کارگاه یک روزه مقاله‌نویسی علمی با حضور مدرسی از دانشگاه شهید چمران خبر داد و گفت: متاسفانه با وجود فعالیت‌های پژوهشی و کارگاهی در حوزه میراث فرهنگی، ضعف تولید متن پژوهشی بسیار فراگیر است و این مساله باعث می‌شود که هم عیار فعالیت‌های پژوهشی و کارگاهی به درستی روشن نشود و هم امکان استفاده از تجربیات موازی از بین برود.
رشنویی ادامه داد: در یک‌سال گذشته کارگاه‌هایی برای تقویت توان تولید متن برای کارشناسان پایگاه میراث جهانی چعازنبیل و هفت‌تپه برگزار کرده‌ایم که کارگاه اخیر مقاله‌نویسی علمی، در ادامه این آموزش‌ها بود.
print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید