سه شنبه, ۰۷ فروردین, ۱۴۰۳

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی؛ هنرهای سنتی صنایع کوچک را رونق می دهد

0 انتشار:

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر حفظ خلاقیت و اصالت موجود در هنر های سنتی کشور توسط هنرمندان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری،بهروز عمرانی با بیان اینکه هنرهای سنتی و صنایع متنوعی در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به اقلیم و جغرافیای گوناگون در کشور وجود هنرهای سنتی و صنایع دستی متنوع یک ارزش محسوب می شود در صورتی که این امر در کشورهای دیگر کم سابقه یا بی سابقه است.

وی عنوان کرد: نمایشگاه های صنایع دستی فرصت خوبی است که مجموعه میراث فرهنگی بتواند خود را به خوبی معرفی کند و این در حالی است که می دانیم بخش زیادی از مشاغل خانوادگی ما با حضور و فعالیت بانوان در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی شکل می گیرد.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه با اشاره به شعار رونق تولید در سال جاری افزود: از آنجایی که این هنرها و صنایع ،ساخت کشور و با مواد کاملا ایرانی هستند، به طور حتم می تواند ما را در تحقق شعار سال و رونق تولید و همچنین مبارزه با چالش های پیش روی همچون کمبود آب کمک کند.

وی ادامه داد: کمبود آب اقتصاد کشور را به شدت پر تنش کرده است و باعث شده بخش زیادی از جوامع روستایی کشور دچار جابجایی های جمعیتی شوند که این امر اقتصاد ، امنیت ، هنرهای سنتی و صنایع دستی و تبلیغ و اشاعه آنها را با چالش های بسیاری مواجه می کند.

عمرانی تاکید کرد: تولید هنرهای سنتی در کشور می تواند ما را در رونق فضای کسب و کار و صنایع کوچک کمک کند.

وی با اشاره به اینکه هنرهای سنتی ما مخاطب خاص خود را دارد، گفت: تولید این هنرها محدود است اما هنری که خلق می شود و به کار گرفته می شود می تواند خلاقیت و اصالت های ما را حفظ کند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید