سه شنبه, ۰۷ فروردین, ۱۴۰۳

روز جهانی گردشگری و چالش‌های بر زمین مانده/جامعه هتلداران ایران مطالبات تشکل‌های غیردولتی از مجلس و دولت را اعلام کرد

0 انتشار:

صدای میراث: مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در هفته گردشگری ایران، همزمان با تهران در شهرهای دیگر کشور و در تبریز نیز برگزار شد.

اما تفاوت برپایی این رویداد در شهر تبریز اظهارات جمشید حمزه‌زاده رییس جامعه هتلداران ایران بود که برخلاف رویدادهای دیگر که تنها به تمجید از فعالان صنعت گردشگری و اظهارات مقامات مسئول در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درخصوص روند رو به رشد گردشگری ایران پرداخته شد، به انتقاد از موانع پیش روی صنعت گردشگری کشور پرداخت.

به گزارش صدای میراث، جمشید حمزه‌زاده رییس جامعه هتلداران ایران در سخنانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در شهر تبریز با اعلام این که امروز توسعه صنعت گردشگری به صراحت و روشنی مورد تأکید مقام معظم رهبری، مورد اهتمام رییس‌جمهوری و روسای قوای مقننه و قضائیه قرار گرفته است گفت: بخش خصوصی تشکل‌های گردشگری که در ادوار گذشته با تمام توان در عرصه خدمتگزاری به گردشگران داخلی و خارجی تلاش فروان کرده است، فراز و نشیب‌های متعددی را نیز تجربه کرده است.

حمزه‌زاده با اعلام این که از مدیران کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در شرایط کنونی با اعتماد بیشتر به بخش خصوصی و حرکت در راستای تسهیل و روان‌سازی فعالیت‌های صنوف گردشگری، از طریق حمایت ا ز تشکل‌های موجود و استفاده از توان و تجربه تشکل‌ها اقدام موثر در توسعه گردشگری کشور داشته باشند گفت: امیدواریم به بهانه روز جهانی گردشگری، شاهد تدبیر نظام توسعه ملی گردشگری از سوی حاکمیت به ویژه دولت و مجلس باشیم تا کشور بتواند از آثار و منافع عظیم این صنعت در ابعاد مختلف برخوردار شود .

به گفته جمشید حمزه‌زاده، برغم اهتمام و علاقه دولت در جهت توسعه صنعت گردشگری، در حال حاضر دست‌اندرکاران و فعالان این صنعت با مشکلات و موانع عدیده‌ای دست به گریبان هستند. او رییس جامعه هتلداران ایران گفت: تحمیل مالیات‌های سنگین و وضع عوارض مختلف مانند جرایم بیمه‌ای، بانکی، وام های با بهره بالا و هزینه‌های بالای تامین منابع مالی نسبت به سایر کشورها از جمله مشکلات موجود در مسیر توسعه گرشگری کشور است.

حمزه زاده، برخوردهای سلیقه‌ای و جزیره‌ای سازمان‌های مرتبط، فقدان قوانین تسهیل‌کننده و متناسب و عدم توجه جدی به امر گردشگری، فضای کسب و کار عمومی نامطلوب، افزایش شدید هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای به ویژه در بخش حامل‌های انرژی برای تاسیسات گردشگری، توسعه بی‌رویه مراکز اقامتی غیررسمی، خانه مسافرها، مهمانسراهای دولتی و مدارس دولتی را از جمله چالش‌های موجود در رونق صنعت گردشگری ایران اعلام کرد.

رییس جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: با توجه به مشکلات موجود، در صورت عدم چاره‌اندیشی و تدبیر، خسارت‌های فروان و بیش از پیش به سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری تحمیل می‌شود.

او با اعلام آمادگی تشکل‌های گردشگری برای مشارکت و همکاری موثر در جهت رفع موانع موجود در مسیر توسعه گردشگری کشور، تعریف بسته‌های حمایتی از تاسیسات گردشگری، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران این حوزه را از دولت و مسئولان درخواست کرد.

حمزه‌زاده تاکید کرد: معافیت‌های ۱۰۰ درصدی مالیات‌ها اعم ازمالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نیز از دیگر انتظارات فعالان صنعت گردشگری کشور از دولت و مجلس است.

رییس جامعه هتلداران ایران، استمهال وام و تسهیلات دریافتی بدون تحمیل جریمه و کاهش هزینه حامل‌های انرژی و همچنین تفویض امورات تصدی‌گری و غیر حاکمیتی به تشکل‌ها را از دیگر موضوعاتی اعلام کرد که می تواند رونق صنعت گردشگری کشور را تسریع کند.

ساماندهی مراکز اقامتی غیرمجاز و ممانعت از فعالیت آن‌ها با همکاری دستگاهای ذیربط و اجتناب از توسعه مهمانسراهای دولتی و الزام دستگاه‌ها به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از دیگر درخواست‌های جامعه هتلداران ایران بود که جمشید حمزه‌زاده به اعلام آن‌ها پرداخت.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید