چهارشنبه, ۰۸ فروردین, ۱۴۰۳

رونمایی از کتاب «مراسم آیینی و کلیساهای شرق آشوری ارومیه » در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی

0 انتشار:

صدای میراث: کتاب «مراسم آیینی و کلیساهای شرق آشوری ارومیه » ، صبح امروز با حضور «مارنرسای بنیامین» اسقف کلیسای شرق آشوری ایران و «عباس تحویلدار» مولف کتاب، در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری رونمایی شد.

به گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کتاب «مراسم آیینی و کلیساهای شرق آشوری ارومیه» یک پژوهش مستندنگاری و مردم‌شناختی تصویری است.

این کتاب که با حمایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و پژوهشکده مردم‌شناسی به چاپ رسیده است به آیین‌ها و مراسم مختلفی که در کلیساهای شرق آشوری در شهرستان ارومیه برگزار می‌شود پرداخته است.

نتایج حاصل از این پژوهش مردم‌شناختی نشان می‌دهد که تنوع فرهنگی موجود در ایران با همبستگی ژرف و تاریخی همه اقوم و اقلیت‌های مذهبی همراه بوده و یکی از موضوعات مهم مطالعات مردم‌شناسی را در پژوهشکده مردم‌شناسی تعیین می‌کند.

این پژوهش در چارچوب طرح‌های تحقیقاتی و سلسله کتاب‌های دانشنامه تصویری آیین‌های ایرانی پژوهکشده مردم‌شناسی، به مستندنگاری و ثبت مردم‌نگاری آیین‌ها و فضاهای فرهنگی قوم ایرانی و دینی شرق آشوری پرداخته است.

این مراسم با تقدیر از عباس تحویلدار مولف کتاب همراه بود که سابقه نویسندگی سه فیلمنامه بلند سینمایی و ساخت ۳۰ فیلم مستند برای تلویزیون از جمله جنگ عشایری، آثار تاریخی دهلی، ایران سرزمین مهر، عاشورای بیجار و … را در کارنامه دارد.

کتاب «هند سرزمین شگفتی‌ها» حاصل تلاش تحویلدار در ثبت تصاویری از سرزمین افسانه‌ای و کهن هندوستان است و کتاب‌های عکس «صائبین ایران زمین» و «ایران سرزمین صلح ادیان الهی» نیز ثمره تلاش وی در ثبت مشاهداتش از ایران است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید