چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

ریل ماشین دودی قاجارها در شهرری کشف شد

0 انتشار:

صدای میراث؛معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از نمایان شدن ریل ماشین دودی دوره قاجار در خیابان مقابل امامزاده عبدالله شهر ری به دنبال انجام عملیات عمرانی شهرداری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران، محسن شیخ‌الاسلامی توضیح داد: در پی انجام عملیات عمرانی شهرداری ری، در پیاده‌رو خیابان قرار گرفته در مجاورت امامزاده عبدلله شهرری، پایه‌های ریل ماشین دودی دوره قاجار به مساحت حدود ۴۰ متر نمایان شد، بنابراین در نخستین قدم این مسیر و ریل‌های مشخص شده باید مرمت شوند و با کمک دستگاه‌هایی مانند شهرداری، ماشین دودی  به صورت نمادین در کنار همان پایه قرار گیرد، چون ریل به دست آمده با ان ماشین هویت پیدا می‌کند.
او با بیان این‌که اثر به دست آمده، هویت صنعتی و مدرنیته شدن تهران است، تاکید کرد: این نقطه می‌تواند بخشی از هویت حمل و نقل درون شهری منطقه نیز باشد.
شیخ‌الاسلامی با بیان این‌که دستگاه‌های مانند مترو می‌توانند در هویت دادن به این منطقه دخیل باشند، افزود: این سازه قدمت صنعت حمل و نقل ریلی و درون شهری تهران ار نشان می‌دهد که خود بخشی از هویت منطقه است، بنابراین آن باید حفظ شود، بنابراین نخستین قدم این است که آن پایه‌ها حفظ و ریل مرمت شود.
print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید