چهارشنبه, ۰۸ فروردین, ۱۴۰۳

رییس‌جمهوری فرمان تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را صادر کرد

0 انتشار:

صدای میراث: حسن روحانی رئیس‌جمهوری، فرمان اجرای قانون تشکیل «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی، در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» را برای اجرا به نهاد ریاست‌جمهوری و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

ابلاغ رییس جمهوری برای اجرای قانون تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ریاست جمهوری و سازمان امور اداری و استخدامی کشور پس از آن صورت گرفته ات که علی لاریجانی رییس‌مجلس شورای اسلامی چندی پیش در نامه‌ای به رییس‌جمهوری قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی را به او ابلاغ کرد و حالا رییس‌جمهوری این قانون را اجرایی کرده است.

قانون تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از تایید شورای نگهبان با مخالفت برخی اعضای دولت مواجه شد و در نخستین اظهارنظر از سوی دولت، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری اعلام کرد که دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مخالف بود.

علی ربیعی سخنگوی دولت نیز در اظهارنظری از احتمال بردن قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی به شورای حل اختلاف قوا خبر داده بود که این اظهارات با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد و آن‌ها اعلام کردند که دولت باید به تصمیم مجلس احترام بگذارد و این قانون را اجرا کند.

اکنون رییس‌جمهوری به تمام گمانه زنی‌ها درخصوص تشکیل وزارت میراث فرهنگی پایان داد و قانون تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را به زیرمجموعه دولت ابلاغ کرد.

بدین ترتیب از روز دوشنبه ۲۸ مردادماه، فعالیت «سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری» کشور به صورت رسمی به پایان رسید و اکنون «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» فعالیت خود را آغاز کرده است.

رایزنی‌ها برای انتخاب وزیر میراث‌فرهنگی نیز همچنان ادامه دارد و احتمال می‌رود رییس‌جمهوری براساس درخواست نمایندگان مجلس، وزیر جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را به همراه وزیر جدید آموزش و پرورش اوایل شهریورماه و به منظور رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید