سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳

رییس کمیته حمل‌ونقل مجلس: ناوگان هوایی ایران نیازمند نوسازی است/ورود هواپیماهای جدید هزینه سفر را متعادل می‌کند

0 انتشار:

صدای میراث: رییس کمیته حمل‌ونقل مجلس شورای اسلامی با اعلام این که سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران نگرش همه‌جانبه‌ای در فرایند تحولات این صنعت ارایه می‌کند اعلام کرد: ایران در صنعت حمل‌ونقل نیازمند نوسازی ناوگان هوایی است و دولت باید به این موضوع کمک کند.

رحمت‌الله فیروزی پوربادی با اعلام این مطلب به صدای میراث درخصوص برپایی نخستین سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران که قرار است روزهای ۲۷ و ۲۸ مهرماه سالجاری از سوی پارک ملی علوم فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شود، گفت: طرح و بیان موضوعات به شکل همه جانبه در جامعه و ذکر نقطه‌نظرها و دیدگاه‌ها می‌تواند کمک زیادی به برنامه‌ریزی‌های آتی کند.

او گفت: مرور آنچه در یکصد سال اخیر بر صنعت گردشگر یایران رفته است در سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران بسیار با اهمیت است و این رویداد نگرش همه جانبه در فرآیند تحولات این صنعت ارایه می‌کند و خوهیم دانست که در صنعت گردشگری کجا بودیم و الان در چه شرایطی هستیم.

وی افزود: باید بتوانیم در خلال مواردی که یاد می‌شود، نقایص و مشکلات را نیز برطرف کرد. چون امروز صنعت گردشگری به عنوان یک مولفه درآمدزا در جهان مطرح است و بعد از نفت جایگاه مهمی دارد؛ بنابراین با توجه به ظرفیت‌های مهم کشور و امتیازات ایران در حوزه گردشگری طبیعی، تاریخی و آثار باستانی، توسعه گردشگری می‌تواند بازوی حمایتی مهم اقتصاد کشور باشد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت‌های دولت از صنعت حمل‌ونقل در توسعه گردشگری گفت: تمام انواع حمل‌وتقل می‌تواند به نحوی در زمینه گردشگری تاثیر جدی بگذارند. چراکه یکی از ابزارهای مهم توسعه صنعت گردشگری رشد صنعت حمل‌ونقل و تمامی جنبه‌های آن است.

به گفته رییس کمیته حمل و نقل مجلس، لازمه توسعه صنعت گردشگری پیشرفت حمل‌ونقل است و ایمنی نیز مهمترین موضوعی است که نیازمند توجه ویژه مسوولان است. این موضوع در حمل‌ونقل هوایی حساسیت بیشتری دارد و با توجه به تحریم ها دولت باید توجه خاص به موضوع پیشرفت صنعت حمل و نقل داشته باشد.

به گفته این نماینده مجلس، ناوگان هوایی کشور نیازمند نوسازی است  و اگر بتوان هواپیماهای جدید را در بازار حمل‌ونقل هوایی کشور وارد کرد و با قیمت متعادل از گردشگران استقبال کرد گام مهمی برداشته شده است که این موضوع نیز نیازمند ورود جدی سرمایه‌گذاران به صنعت حمل و نقل ایران است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید