سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

سازمان میراث‌فرهنگی: هیچ برنامه‌ای برای ۷ آبان نداریم

0 انتشار:
صدای میراث: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور لحظاتی پیش اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای روز ۷ آبان ماه‌ فارغ از صحت و سقم آن نداریم.

علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم به تشریح برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پرداخته بود و گفته بود که تلاش شده در سطح استان فارس شورای تامین استان، تصمیم نهایی را بگیرد و مدیرکل میراث فرهنگی ما نیز این آمادگی را دارد که برای اجرای تصمیمات مناسب همکاری کند.

رییس سازمان میراث‌فرهنگی با اعلام این که می‌توان در شرایط آرام و بدون حاشیه روز ۷ آبان را به یک رویداد گردشگری تبدیل کرد گفته بود: مهم این است که حاشیه را از این روز کم کنیم تا عده‌ای ناخودآگاه از چنین روزی سوءاستفاده نکنند.

او با تاکید بر این که به هیچ عنوان حواشی به چنین روزی کمک نمی‌کند و اتفاقا آسیب نیز وارد می‌کند. گفته بود: اداره کل میراث‌فرهنگی استان فارس برای روز ۷ آبانماه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تدارک دیده است.

با این حال ساعاتی پیش، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این سازمان فارغ از صحت و سقم روز ۷ آبان‌ماه و با اعتقاد بر اینکه هرگونه حاشیه به میراث‌فرهنگی کشور آسیب جدی می‌رساند، هیچ‌گونه برنامه‌ای برای این روز ندارد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: سازمان میراث‌فرهنگی در راستای صیانت از میراث‌فرهنگی کشور و عمل به وظیفه ذاتی خود، هیچ‌گونه استقبالی از برنامه‌هایی که به میراث‌مان آسیب می‌رساند، نمی‌کند.

صدای میراث، پیش از گفت‌وگوی دیروز علی اصغر مونسان با خبرگزاری تسنیم در یادداشتی به قلم علیرضا صادقی‌امیری دبیر انجمن جوانان سپید پارس به موضوع ۷ آبان که هر سال شاهد حاشیه‌هایی می‌شود پرداخته و اعلام کرده بود که می‌توان با مدیریت درست و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان این روز را به یک رویداد گردشگری تبدیل و درآمد حاصل از گردشگری این روز را به جوامع محلی در استان فارس سرازیر کرد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید