جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

ستاد مرکزی خدمات سفر از مردم و مسئولان خواست پروتکل های سفر ایمن را رعایت کنند

0 انتشار:

صدای میراث: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه عید سعید فطر در اطلاعیه‌ای از دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان در حوزه سفر و گردشگری و ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها خواست ضمن توجه به‌ضرورت تکریم مسافران و گردشگران، تمهیدات لازم برای ارائه خدمات ایمن و استاندارد فراهم کنند.

به‌گزارش وزارت میراث فرهنگی، در این اطلاعیه آمده است: در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از سفرهای داخلی مردم با اهداف کاری، زیارتی و تفریحی در حال انجام است لذا تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، آمادگی لازم را برای مدیریت هوشمند این قبیل سفرها داشته باشند.

ستاد مرکزی خدمات سفر همچنین از دستگاه‌های عضو به‌ویژه اعضای مرتبط با فعالیت‌های آگاهی بخشی و فرهنگسازی عمومی در سطح جامعه نظیر صداوسیما خواست تا دستورالعمل‌های تهیه‌شده برای سفرهای هوشمند (سفر+سلامت) و آموزش‌های عمومی سفر در شرایط کرونا را به طرق مقتضی اطلاع‌رسانی کنند.

این ستاد همچنین به مردم و مسافران توصیه کرد برای رعایت کامل مقررات و توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، سفرهای مسئولانه و حرفه‌ای را در پیش بگیرند و با هدف حمایت از فعالان گردشگری خدمات مورد نیاز خود را از زنجیره رسمی و مجاز صنعت گردشگری تأمین کنند.

دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی خدمات سفر همچنین ملزم هستند، نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم را برای حسن اجرای پروتکل‌های ابلاغی و اطمینان از آمادگی مراکز خدماتی و گردشگری در دستور کار مستمر خود داشته باشند.

ستاد مرکزی خدمات سفر از استانداران کشور نیز خواسته است به عنوان روسای ستادهای اجرایی خدمات سفر استانی، دستورات لازم را برای سفرهای احتمالی هم‌وطنان عزیز صادر و از ارائه خدمات ایمن و استاندارد اطمینان حاصل کنند.

مراکز خدمات گردشگری و تفریحی نیز ملزم هستند با رعایت اصول بهداشتی و ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت محدودیتی برای خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران نداشته باشند.

ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها نیز باید اقدامات و هماهنگی‌های لازم را برای رفع دغدغه‌های بهداشتی گردشگران و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به عمل آوردند و نظارت مستمر برای خدمات‌رسانی شایسته به گردشگران و مسافران داشته باشند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید