چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

ستاد ملی مقابله با کرونا شرط سفرهای نوروزی را اعلام کرد: سفر نوروزی بخواهید باید واکسن زده باشید

0 انتشار:

واکسیناسیون کامل، شرط سفرهای نوروزی

صدای میراث: ستاد ملی مقابله با کرونا شرط سفرهای نوروزی را ابلاغ و خطاب به مسافران نوروزی اعلام کرد: برای سفرهای نوروزی به شرط انجام واکسیناسیون کامل برنامه‌ریزی کنید.عباس شیر اوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در یک متن منتشر شده در توئیتر اعلام کرد: با توجه به مهار نسبی موج ششم بیماری کرونا در شرایط فعلی، هموطنان می‌توانند برای سفرهای نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل (مگر به دلیل عدم گذشت فاصله زمانی ۳ ماهه با دوز قبلی) برنامه‌ریزی کنند.

او نوشت: این تصمیم مشروط به عدم اوج‌گیری مجدد بیماری است و چنانچه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نشود و بیماری دوباره اوج بگیرد، در مورد سفرها تصمیم جدید گرفته خواهد شد.

به گزارش صدای میراث، اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایطی اعلام شده است که عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از سونامی سفرهای نوروزی در صورت قرمز نشدن رنگ‌بندی شهرهای کشور خبر داده بود.

او در روزهای گذشته گفته بود به دستور رییس‌جمهوری قرار شد، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هماهنگی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سیاستگذاری‌های سفرهای نوروزی را اتخاذ کنند و اگر رنگبندی شهرها قرمز ماند، تصمیمات جدید درخصوص سفرهای نوروزی اتخاذ خواهد شد. ولی اگر روند مهار کرونا ادامه یافت، باید برای سونامی سفرها در نوروز ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی کنیم.

حالا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در توئیتر اعلام کرده است که گردشگران نوروزی در شرایطی می‌توانند برنامه‌ریزی سفر داشته باشند که واکسیناسیون کامل انجام داده باشند.

پیشتر فرمانده پپلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده بود که امکان بررسی کارت واکسیناسیون تمامی مسافران نوروزی که با خودروی شخصی به سفرهای نوروزی اقدام می‌کنند وجود ندارد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد ابلاغ جدید سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تنها مختص مسافران و گردشگرانی باشد که تنها از طریق تورهای مسافرتی یا خرید بلیت هواپیما و حمل و نقل بین شهری سفرهای نوروزی خود را تدارک می‌بینند و این ستاد قادر نخواهد بود انبوه مسافران نوروزی را که با خودروی شخصی سفر می‌کنند پایش و واکسیناسیون کامل آن‌ها را رصد کند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید