سه شنبه, ۰۷ فروردین, ۱۴۰۳

سه شنبه آینده، زمان آزمون رای اعتماد به مونسان در مجلس

0 انتشار:

صدای میراث: صلاحیت علی‌اصغر مونسان وزیر پیشنهادی رییس‌جمهوری به مجلس سه شنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود تا مشخص شود آیا نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی رییس‌جمهوری برای نشستن بر کرسی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دتی اعتماد خواهند کرد یا رییس جمهوری ناچار به معرفی فرد دیگری برای وزارت خواهد شد؟

حسن روحانی رییس جمهوری روز گذشته و در ساعات پایانی جلسه مجلس، علی‌اصغر مونسان را به عنوان وزیر پیشنهادی خود به مجلس معرفی کرد. اقدام رییس جمهوری در معرفی سرپرست کنونی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چنان سریع بود که نمایندگان مجلس را نیز غافلگیر کرد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز از برگزاری جلسه علنی مجلس برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث ‌فرهنگی در سه‌شنبه آینده خبر داد.

رییس‌جمهوری دیروز در نامه معرفی وزرای خود به مجلس آورده بود: در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی؛ بدین وسیله وزیران پیشنهادی به همراه مشخصات، سوابق و برنامه آنها جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند.

  • وزارت آموزش و پرورش آقای محسن حاجی میرزایی
  • وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آقای علی اصغر مونسان

بدین ترتیب علی‌اصغر مونسان سه‌شنبه آینده در صحن علنی مجلس حاضر خواهد شد تا از برنامه‌های خود در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دفاع و اینبار کرسی وزارت را سهم خود کند.

هنوز مشخص نیست که نمایندگان مجلس به علی‌اصغر مونسان برای هدایت سکان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگی و صنایع‌دستی اعتماد خواهند کرد یا نه. اما براساس آنچه در روزهای گذشته از مجلس شنیده شده است، نمایندگان مجلس در دو گروه موافق و مخالف مونسان در تلاش برای ماندن یا رفتن او در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستند.

صبح امروز نیز روزنامه همشهری از وضعیت شکننده علی‌اصغر مونسان در کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس خبر داد.

صدای میراث در روزهای گذشته دو نظرسنجی در ارتباط با مشخصات وزیر خوب برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین گزینه‌های مورد اعتماد مخاطبان برای کسب کرسی نمایندگی منتشر کرده است که نتایج این نظرسنجی روز یکشنبه در این سایت منتشر و در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید