شنبه, ۰۴ فروردین, ۱۴۰۳

سوله نیمه‌کاره در انتظار کتابخانه میراث‌فرهنگی/کتابخانه میراث‌فرهنگی از خیابان آزادی به محله نیاوران منتقل می‌شود

1 انتشار:

صدای میراث: تصاویری در اختیار صدای میراث قرار گرفته است که نشان می‌دهد سوله‌ای نیمه‌کاره در همسایگی مجموعه تاریخی – فرهنگی نیاوران محل جدید کتابخانه میراث‌فرهنگی کشور می‌شود.

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظرف روزهای آینده تصمیم دارد کتابخانه میراث‌فرهنگی کشور را که پیشتر در اختیار پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری بود و را به دانشکده سابق میراث‌فرهنگی در همسایگی مجموعه تاریخی – فرهنگی نیاوران تهران منتقل کند.

بهروز عمرانی رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کتابخانه میراث‌فرهنگی کشور که جزیی جداناپذیر از مرکز اسناد میراث‌فرهنگی کشور و متعلق به آن پژوهشگاه بود را به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهداء کرد. کتابخانه و مرکز اسناد میراث‌فرهنگی کشور در ساختمان ارگ آزادی تهران و محل فعلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مستقر است و حالا به بهانه نبود فضا قرار است کتابخانه این مجموعه از خیابان آزادی تهران به منطقه نیاوران منتقل شود.

این تصمیم در روزهای گذشته با اعتراض کارشناسان، پژوهشگران و باستان‌شناس‌ها و حتی برخی نمایندگان سابق مجلس مواجه شد. با این حال محمد خیاطیان معاون توسعه و مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌هایی که با بهروز عمرانی انجام داده است ضرب‌الاجل این جابه‌جایی را اعلام کرده است.

اکنون براساس تصاویری که کارکنان وزارت میراث‌فرهنگی در اختیار صدای میراث قرار داده‌اند، سوله‌ای نیمه‌کاره در دانشکده سابق میراث‌فرهنگی در همسایگی مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد برای محل جدید کتابخانه مرکز اسناد میراث‌فرهنگی کشور در نظر گرفته شده است.

به نظر می‌رسد اتمام این فضای نیمه‌کاره هزینه زیادی با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز داشته باشد و اتمام این سوله که تصاویر آن در صدای میراث منتشر شده است تا ماه آینده ادامه داشته باشد.

گفته می‌شود ۴ هزار کارتن برای جابه‌جایی کتاب‌های کتابخانه میراث‌فرهنگی نیاز است و بودجه جابه‌جایی این کتابخانه تنها بابت کتاب‌ها و هزینه باربری و چینش مجدد یک میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

print

Discussion۱ دیدگاه

  1. میراث دوست

    این سوله بیشتر به درد پاسگاه ورزشی می خورد. کاش آقای خیاطیان به جای ایجاد باشگاه در وزارتخانه ای فرهنگی این سوله را باشگاه میکرد. باور کنید درآمد خوبی هم در بالای شهر نصیب وزارتخانه می شد. در عجبم آیا وزارت ورزش در محل وزارتخانه سالن ورزش دارد؟ آنوقت وزارت میراث کتابخانه اش را منتقل می کند و به جای بسط مرکز کتابخانه و اسنادش مثلا فیلم و عکس های تاریخی و…‌ به قول خودشان باشگاه ورزشی میزنند . و معلوم نیست چه کسانی ودر چه ساعاتی از این محل استفاده خواهند کرد؟وقتی نخستین بار خبر باشگاه را خواندم تعجب کردم این وزارتخانه مگر وظیفه اش پرورش ورزشکار است که با این اهتمام به قول خودشان باشگاه می زنند و برای افتتاحش وزیر هم می رود!!!!!

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید