جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

شهرهای قرمز و نارنجی نوروز ۱۴۰۰ قرنطینه مسافری شدند/سفر به شهرهای آبی و زرد در ۱۵ روز نوروز بلامانع شد/درهای ۴۰ شهر در ۱۵ استان کشور به روی مسافران نوروزی بسته شد

0 انتشار:

صدای میراث: تکلیف سفرهای نوروزی سرانجام مشخص شد و ۴۰ شهر در ۱۵ استان کشور در وضعیت قرمز و نارنجی و قرنطینه کامل سفر قرار گرفتند و هرگونه ورود و خروج به آن‌ها از امروز تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ ممنوع اعلام شد.

ستاد ملی مقابله با کرونا ساعاتی قبل با انتشار نقشه رنگ‌بندی استان‌‌ها اعلام کرد، این نقشه از امروز ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ مبنای سفرهای نوروزی خواهد بود.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اعلام کرد، تردد از شهر زرد به زرد یا آبی و برعکس، آزاد است، اما پلاک‌های بومی شهرهای قرمز و نارنجی حق ورود به دیگر شهرها ندارند.

به گفته او، مسافران در سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس در شهرهای قرمز باید حتما تست منفی کرونا را حداکثر ۳ تا ۴ روز قبل از سفر داشته باشند و در غیر این صورت حق فروش بلیت و سفر به آن‌ها وجود ندارد.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ستاد مقابله با کرونا برای اتوبوس، هواپیما و قطار علاوه بر تست، محدودیت ظرفیت نیز قائل شده است و هواپیماها باید حداکثر تا ۶۰ درصد ظرفیت و قطار و اتوبوس‌ها نیز تا ۵۰ درصد ظرفیت خود مسافرگیری کنند.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز با انتشار جدول رنگ‌بندی شهرها و شهرستان‌های قرمز و نارنجی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۰ مسافرت «از» و «به» شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

این کمیته در اطلاعیه خود افزوده است: اگرچه وضعیت بیماری در شهرها روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در ۲۹ استان کشور، این وضعیت بسیار شکننده است و هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع، می‌تواند نه­ تنها برای تک‌تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از مردم درخواست می­‌شود سفر را به زمان مناسب موکول کنند.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین از مردم خواسته است چنانچه قصد سفر ضروری دارند، حتی‌‌المقدور با خودروی شخصی مسافرت کنند و با اطمینان کامل از وضعیت سلامت خود و خانواده، برنامه‌­ریزی سفر کنند. همچنین از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت پرهیز شود و از تجمع و ترددهای غیرضرور نیز خودداری شود.

این کمیته از افرادی که دارای تست مثبت کرونا هستند خواسته است از سفر خودداری و به هیچ‌وجه اقدام به تردد نکنند. همچنین از افراد غیربومی خواسته شده است در کمترین زمان ممکن از شهرهای قرمز و نارنجی اقدام به بازگشت کنند.

در این اطلاعیه آمده است: «چنانچه وضعیت هر یک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می کند.»

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید