چهارشنبه, ۰۸ فروردین, ۱۴۰۳

صعود ۱۱ پله‌ای پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در ارایه خدمات آزمایشگاهی

0 انتشار:
صدای میراث: در پنجمین دوره ارزیابی و رتبه‌بندی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‎های راهبردی، پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با ۱۱ پله صعود نسبت به سال ۹۶ در رتبه ۴۳ قرار گرفت.
به گزارش پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، پنجمین دوره ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، خدمات و فعالیت این مراکز را در سال ۱۳۹۷ مورد بررسی قرار داد که از بین ۳۳۰ مجموعه آزمایشگاهی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دولتی و شرکت‌های خصوصی سراسر کشور، ۲۹۰ آزمایشگاه در این ارزیابی حضور داشتند.
 در این ارزیابی، توسعه کمی و بهبود کیفیت خدمات آزمایشگاهی، ارتقای مشتری‌مداری و همچنین ترویج فرهنگ به اشتراک‌گذاری و فعالیت شبکه‌ای در بین مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، رواج داده می‌شود و آزمایشگاه‌ها براساس دستورالعمل ارزیابی، برای کسب امتیاز در هر کدام از شاخص‌های ذکر شده، رقابت می‌کنند.
براساس این گزارش، خدمات آزمایشگاهی ارایه شده در سال ۱۳۹۷، مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، بیش از ۲ میلیون خدمت را به مشتریان متنوعی همچون پژوهشگران، دانشجویان و صنایع کشور ارایه کردند و بر همین اساس، در بین ۲۰ رتبه اول، ۹ مرکز از بخش خصوصی و ۶ مرکز از مراکز تابعه وزارت علوم حضور دارند.
در حال حاضر ۴۱٫۸ درصد اعضای شبکه از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، ۳۲٫۹ درصد اعضاء از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۲۵٫۳ درصد مابقی، از سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های کشور هستند و اطلاعات توانمندی‌ها، دستگاه‌ها و خدمات این مراکز، در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی به نشانی www.labsnet.ir در دسترس پژوهشگران و صنایع کشور قرار گرفته‌است.
گفتنی است، مرکز پژوهش متالورژی رازی، بنیاد علوم کاربردی رازی و  شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید