سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳

صندلی خالی معاون گردشگری و نام‌هایی که بر زبان‌ها افتاده است

1 انتشار:

۱۰ روز دیگر یکماه می‌شود که صندلی معاونت گردشگری کشور خالی است و هنوز علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از کناره‌گیری یار قدیم خود در کیش از معاونت گردشگری کشور، این صندلی را پر نکرده است.

فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری به صدای میراث‌ گفته‌اند که بودن یا نبودن معاون گردشگری چه توفیری در فعالیت آن‌ها در این مدت داشته است؟ میگویند مگر اتفاق خاصی در نبود معاون گردشگری رخ داده است؟ این صنعت کار خودش را می‌کند و وابسته به مسئولان دولتی نیست.

شایعاتی که جریان دارد

چندی پیش شایعاتی مبنی بر جستجوی مونسان برای انتخاب فرد جدید برای نشستن بر صندلی معاونت گردشگری کشور منتشر شده بود. اگرچه حالا یکی دیگر از یاران مونسان در دوران حضور او در شهرداری تهران سرپرستی معاونت گردشگری را با حفظ سمتی دیگر در سازمان میراث‌فرهنگی عهده‌دار است اما ۵ مهرماه در نخستین همایش جامعه هتلداران ایران یکی از کارکنان تشریفات، برگه کاغذی به مجری مراسم برای خوشامدگویی داد و او اعلام کرد که «خدمت آقای خیاطیان معاون محترم گردشگری کشور نیز خیر مقدم عرض می‌کنیم» شاید این اشتباه مجری مراسم بود و شاید هم تست مونسان برای اعلام پیش خبر عهده‌داری معاونت جدید گردشگری بود.

از هفته‌های گذشته شایعات متعدد برای انتخاب معاون جدید گردشگری رواج یافته است و هر رسانه‌ای نامی را بر زبان رانده است. آن ابتدا فقط یک گزینه مطرح شده بود که ولی تیموری از کارکنان قدیمی معاونت گردشگری حتما جایگزین محمد محب خدایی در معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی می‌شود. گزینه‌ای که در سکوت رد شد. نام‌های دیگری نیز شنیده شد.

تماس‌هایی نیز با صدای میراث‌ گرفته شد تا نام‌هایی مطرح شود. به عنوان مثال در یکی از تماس‌ها ادعا شده بود که مونسان در یک نشست خصوصی با افراد مورد اطمینان خود به جستجوی نام‌هایی پرداخته است که یکی از آن‌ها را بر صندلی معاونت گردشگری سازمان‌ میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بنشاند. نخستین نام جمشید حمزه‌زاده رییس جامعه هتلداران ایران بود که مورد پذیرش قرار نگرفته است، گرچه حمزه‌زاده به صدای میراث‌ گفته است که این پیشنهاد به خود او داده شده اما به دلایلی حاضر به قبول آن نشده است. اما ماجرا آن است که علی اصغر مونسان درصدد انتخاب فردی ات که کارمند سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد نه فعال در بخش خصوصی که سمت دولتی هم ندارد.

نام دیگر محسن مصلحی رییس سابق اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان بود که او هم مورد پذیرش قرار نگرفته است. نام سوم اما علیرضا ایزدی رییس سابق اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان و رییس فعلی اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان است که ظاهرا پیشنهاد معاونت او در جلسه مونسان با مشاوران خود نیز مطرح شده است و رییس سازمان میراث‌فرهنگی را به فکر فرو برده است اما صدای میراث‌ چند روز پیش مطلع شد که احتمال انتصاب ایزدی به معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ضعیف شده است.

نام‌هایی که هنوز شایعه‌اند

چند ساعت قبل اما صدای میراث، نام‌های تازه دیگری از سوی دوستان نزدیک به علی اصغر مونسان برای تصدی معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور برای معاونت گردشگری آن سازمان شنیده شد. یکی از آن‌ها عباس بیدگلی مسئول اجرایی جامعه هتلداران ایران است که به نظر نمی‌رسد چندان مورد توجه مونسان قرار بگیرد. دیگری، علی اصغر شالبافیان است که در معاونت گردشگری مشغول به کار بود و ارتباطات این معاونت با مرکز پژوهش‌های مجلس را در تنظیم برنامه ششم توسعه برعهده داشت. نام دیگر اما باز هم محسن مصلحی همان رییس اسبق اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان است که ظاهرا نام او همچنان برای تصدی معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح است. نام مهرداد تاوتلی مدیر گروه‌ هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی نیز  که در سال ۹۶ به عنوان مدیر نمونه صنعت گردشگری و هتلداری کشور انتخاب شده است جدیدترین نامی است که برای تصدی معاونت گردشگری بر سر زبان‌ها افتاده است.

تجربه انتصاب مدیران در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشخص کرده است که نام افرادی که برای تصدی سمت‌ها اعلام می‌شود بیشتر با هدف تست افکار عمومی است و لحظه آخر فردی خارج از تمامی این نام‌ها بر صندلی‌های مدیریتی در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور تکیه می‌زند. نام‌های هر اندازه جدید باشند صنعت گردشگری ایران اکنون بدون متولی دولتی است و نزدیک به یکماه است که صندلی معاونت گردشگری کشور در شرایطی که شعار گردشگری به عنوان یکی از کلیدی‌ترین شعارهای دولت، خالی مانده است و رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور هنوز قادر به یافتن معاون گردشگری نبوده است.

print

Discussion۱ دیدگاه

  1. فريده سياوشي

    با سلام ،چون قرار نیست شایسته سالاری و عملکرد در انتخابها مد نظر باشد ،و فقط تلفن های سفارشی کار را تمام می کند ،چه فرقی می کند چه کسی انتخاب شود !!!مثل معاون صنایع دستی با مدرک تحصیلی فوق لیسانس جعلی و نبود حتی مدرک جعلی دکتری که سالها بود به آن عنوان خطاب میشد !!!!مگر اتفاقی افتاد !!!فقط ایشان به محض گرفتن حکم انتصاب از آقای مونسان ،البته با سفارش های تلفنی ،با به بیرون راندن کارکنان توانمند و با سابقه از معاونت صنایع دستی ،عملکرد مدیریت مدیران دولت تدبیر و امید و انتخاب شایسته آقای مونسان را به منثه ظهور گذاشتند!!!!
    ملاک تضییع و مصرف اعتبارات عمرانی و جاری تعیین شده برای حوزه گردشگری ،صنایع دستی و میراث فرهنگی است ،که خدا رو شکر توسط این انتخابها دارد انجام می شود !!!دیگر چه اهمیتی دارد چه کسی و چه زمانی و در کجای این سازمان منصوب می شود!!! ببچاره مردم این کشور که این بودجه ها از جیب شان می رود!!!

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید