شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

صندلی سیدمحمد بهشتی متعلق به کیست؟

0 انتشار:

صدای میراث: سیدمحمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری پس از ۳۱ سال برای همیشه از سازمان میراث‌فرهنگی خداحافظی می‌کند. اما خداحافظی او از تمامی سمت‌های دولتی میراث‌فرهنگی به معنای پایان کار او در حوزه میراث‌فرهنگی کشور نخواهد بود.

سید محمد بهشتی قرار بود امروز راس ساعت ۲ در سازمان میراث‌فرهنگی و در مراسمی رسمی خداحافظی خود را اعلام کند و از او و دو مدیر بازنشسته دیگر سازمان میراث‌فرهنگی تجلیل شود. اما سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساعاتی پیش از برپایی این مراسم اعلام کرد که تجلیل از او و دو مدیر بازنشسته دیگر در سازمان میراث‌فرهنگی به زمانی دیگر موکول شده است.

تا چند روز دیگر صندلی سید محمد بهشتی در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری خالی می‌شود و هنوز مشخص نیست چه کسی جایگزین بهشتی خواهد شد.

گمانه‌های موجود از نشستن بهروز عمرانی بر صندلی سیدمحمد بهشتی خبر می‌دهند. بهروز عمرانی پس از بازنشستگی حمیده چوبک، سرپرستی پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری را بر عهده‌ گرفت.

او مسئولیت سایت باستانی ربع رشیدی تبریز، کهن‌ترین دانشگاه باستانی منطقه را نیز عهده‌دار بود و راهنمای ربع رشیدی تبریز برای علی‌اصغر مونسان در سفر نوروزی‌اش به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری بود.

گفته می‌شود او جدی‌ترین گزینه برای دوران گذار در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. اما این گمانه‌ها به معنای آن نیست که انتصاب او به این سمت جدی شده باشد.

پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر نشستن محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با حفظ سمت بر صندلی سید محمد بهشتی در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری مطرح بود.

اگر این شایعه به واقعیت تبدیل شود طرح ادغام پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با معاونت میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محقق می‌شود. طرحی که زمزمه آن از مدت‌ها پیش مطرح بود و حالا اگر طالبیان بتواند با حفظ سمت بر صندلی سید محمد بهشتی در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی تکیه بزند رویای ادغام مغز و قلب میراث فرهنگی به واقعیت تبدیل می‌شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید