چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

ضرغامی: برای میزبانی از گردشگران جام جهانی به قطر می‌روم/وزیر قطری ۱۰ روز دیگر به کیش می‌آید/انجام سفرهای نوروزی وابسته به رنگ قرمز شهرها است

0 انتشار:

صدای میراث: میزبانی ایران از گردشگران جام جهانی قطر حالا جدی‌تر شده و پس از فرصت سوزی سال‌های گذشته در برنامه‌ریزی بلندمدت برای جذب گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، حالا نگاه دولت به این فرصت طلایی در جذب گردشگران ورودی به قطر و اسکان آن‌ها در جزایر جنوبی کشور از جمله کیش و قشم جدی‌تر شده است.

سیدابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری در سفر چند روز قبل خود به قطر در دیدار با امیر قطر موضوع جام جهانی را مطرح و از آمادگی ایران برای همکاری با قطر در برگزاری هر چه بهتر جام‌جهانی سخن گفت.

حالا عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور براساس آنچه وزارت میراث فرهنگی به رسانه‌ها ارسال کرد، اعلام کرده است که بزودی در رأس هیأتی کامل از ایران به قطر سفر می‌کند تا موضوع اسکان بخشی از گردشگران جام‌جهانی قطر را از مقامات آن کشور پیگیری کند.

ضرغامی گفته است که تا ۱۰ روز آینده نیز با یکی از وزرای کشور قطر که به کیش سفر می‌کند دیدار و جلسه ای برای جذب و اسکان گردشگران جام جهانی قطر در جزایر جنوبی ایران برگزار می کند. 

ضرغامی در حاشیه ستاد هماهنگی خدمات سفر که با حضور نمایندگان بیش از ۲۰ دستگاه تشکیل شد، گفت: برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برنامه‌ریزی کرده‌ایم. پیرو سفر اخیر رییس‌جمهور به قطر، قرار شد در رأس هیأت کاملی از ایران به قطر سفر کنیم تا پیگیری‌های لازم را در این‌باره داشته باشیم و ظرفیت‌هایی را که دولت قطر فراهم کرده است، فعال کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در زمان جام جهانی جمعیت قابل توجهی از تماشاگران جهان به قطر سفر می‌کنند که عمدتا جوان هستند. برای ما فرصتی استثنائی است. برای مراکز اقامتی جزایر ایران برنامه‌ریزی می‌کنیم. مناطق آزاد هم برنامه‌ریزی خوبی کرده است.

ضرغامی گفت: تا ۱۰ روز آینده یکی از وزرای قطر به کیش سفر می‌کند، آنجا جلسه‌ای خواهیم داشت و هماهنگی‌ها را انجام می‌دهیم.

به گفته او، قرار است ایرلاین‌های قطری با هماهنگی وزارت راه‌وشهرسازی تعداد پروازها را در مسیر ایران افزایش دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری و خطوط پروازی داخلی نیز برنامه‌ریزی ویژه برای جام جهانب خواهند داشت.

عزت‌الله ضرغامی تاکید کرد: دنبال این هستیم از جزایر و مناطق آزاد برای تماشاچی‌های خارجی استفاده کنیم، چون هم ارزان‌تر تمام می‌شود و هم جذابیت‌های خود را دارند. مسافرانی از سراسر دنیا به قطر می‌آیند که می‌توانند بخشی از اقامت خود را در جزایر ایرانی داشته باشند.

ضرغامی اعلام کرد: از همه جای دنیا برای تماشای جام‌جهانی قطر می‌آیند و خیلی‌ها علاقه‌مندند از ایران نیز بازدید کنند. جاذبه‌های تاریخی، اکوتوریسم و بسیاری از مزیت‌های نسبی گردشگری ایران نیز مورد توجه و علاقه مردم دنیا است. برای همین هماهنگی‌هایی صورت گرفته که در آن مقطع تسهیلاتی برای ویزا ایجاد شود که تا اینجا هماهنگی خوبی با بخش کنسولی وزارت خارجه شده است و کار خوب جلو رفته و ان‌شاءالله در آن مقطع استثنائی، ایران را خوب به دنیا معرفی کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخشی دیگر از این جلسه، به سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: مهمترین مسأله ما در سفرهای نوروزی هماهنگی با ستاد ملی کرونا است که براساس دستور رییس‌جمهور در جسله هیأت دولت، قرار شد من و وزیر بهداشت (بهرام عین‌اللهی)  هماهنگ باشیم تا براساس رصد آخرین محدودیت‌های کرونایی، برنامه‌ریزی برای سفر و اقدامات لازم انجام شود. البته که ما این کار را انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: مهم است نهایت آمادگی را برای یک مقطع پرحجم سفر داشته باشیم تا اگر وضعیت سفر خوب بود و نقشه ایران خوش‌رنگ شد و امکان مسافرت برای مردم بهتر فراهم شد، با توجه به این‌که مردم دو سال مشکلات داشتند و خانواده‌ها علاقه‌مندند تعطیلات خوبی داشته باشند، شرایط برای سفر فراهم باشد تا حداکثر رضایتمندی را در مردم ایجاد کنیم.

ضرغامی اظهار داشت: از مراکز اقامتی تا راه، ترافیک، هواشناسی، هلال‌احمر، بهداشت، هواپیمایی، بنادر و کشتیرانی، راه آهن و راهیان نور، نزدیک ۲۰ دستگاه آمادگی دارند تا بهترین خدمات را به مردم بدهند. صدا و سیما هم عضو این ستاد است و نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این مقطع خاص دارد. امیدواریم با این سطح از هماهنگی، مجموعه دستگاه‌های درگیر به خوبی انجام وظیفه کنند تا مردم خاطره خوبی از نوروز ۱۴۰۱ داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی گفت: ما آمادگی داریم متناسب با آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا برنامه‌ریزی کنیم، یعنی اگر امکان سفر بین‌استانی برای مردم فراهم نشد، برنامه‌ریزی خود را تغییر دهیم. برنامه‌ریزی خوبی برای سفرهای داخل شهری شده و مراکز تاریخی دیدنی، موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری برای تعطیلات نوروز آماده شده‌اند، شهرداری‌ها و وزارت کشور نیز همکاری خوبی دارند و می‌توان در صورت اعمال محدودیت، ظرفیت داخل شهرها را آماده کرد تا اگر آن‌طور که مردم می‌خواهند نتوانستند سفر بروند، از تعطیلات خود استفاده ببرند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید