پنج شنبه, ۰۲ فروردین, ۱۴۰۳

عزت‌الله ضرغامی گزینه نهایی ارگ آزادی است؟

0 انتشار:

صدای میراث: گمانه‌زنی‌ها از نهایی شدن نام عزت‌الله ضرغامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سید ابراهیم رییسی و سکانداری او در ارگ آزادی تهران افزایش یافته است.

عزت‌الله ضرغامی در یکی از دیدارهای پیشین خود با رییس‌جمهور جدید، با دو گزینه وزارت ارشاد و وزارت میراث فرهنگی موجه شده بود که بعدتر گفته شد او گزینه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را نپذیرفته است.

او حتی درخصوص مذاکرات خود با سیدابراهیم رییسی رییس‌ دولت سیزدهم پاسخی به صدای میراث نداد و سخن گفتن در این خصوص را به هماهنگی با دفتر خود موکول کرد. اما حالا گفته می‌شود او گزینه نهایی سیدابراهیم رییسی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

نام گزینه نهایی شده برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حالی در رسانه‌ها مطرح شده است که اعضای فراکسیون گردشگری مجلس در تماس صدای میراث هرگونه طرح نام برای فهرست وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور به مجلس را رد می‌کنند و می‌گویند، هنوز هیچ چیز مشخص نیست و قرار بود فردا (چهارشنبه ۲۰ مردادماه سال ۱۴۰۰) فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس ارایه شود که ممکن است باز هم این فهرست دستخوش تغییر شود. بنابراین تا لحظه آخر که فهرست ارایه نشود نمی‌توان گفت وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کیست؟

بیرون از مجلس شورای اسلامی اما فعالان ستاد انتخاباتی سیدابراهیم رییسی به صدای میراث گفته‌اند، عزت‌الله ضرغامی احتمالا گزینه نهایی رییس‌جمهور برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کابینه سیزدهم است.

به گفته این فعالان باز هم نمی توان بر این گزینه اطمینان داشت چون هر لحظه حتی تا دقایق پایانی ارسال فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس ممکن است نام‌های موجود در این فهرست تغییر کنند. بنابراین نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که آیا عزت‌الله ضرغامی همچنان وزیر پیشنهادی رییس‌جمهور به مجلس خواهد بود یا تغییری در نظر رییس‌جمهور صورت خواهد گرفت؟

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید