چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

غازی انتپ ترکیه میزبان نمایشگاه نخستین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی صندوق احیاء

0 انتشار:

پنجمین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی با شعار شهرهای آسیایی هوشمند، تاب آور و زیست پذیر در غازی انتپ ترکیه برگزار شد. این نمایشگاه میزبان آثار برگزیده نخستین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی ایران؛ احیاء است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صابتا؛ این اجلاس بین­المللی که با حضور بیش از ۲۵۰ شهردار آسیایی و کارشناسان شهری و از سازمانهای بین المللی از ۸ الی ۱۱ آذر ماه در حال برگزاری است، نمایشگاه عکسی از بناهای تاریخی و بازسازی شده صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی ایران  جهت نمایش علاقمندان و شرکت کنندگان در  اجلاس برپا گردید.

این نمایشگاه عکس در حاشیه این اجلاس بین المللی برپا شده است و خانم اشرفی؛ معاون شهردار تهران و خانم شارقی؛ مدیرکل امور بانوان استانداری تهران به نمایندگانی از ایران به معرفی فعالیتهای صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به فاطمه شاهین شهردار شهر غازی انتپ پرداخته و کتاب مربوط به فعالیت های صندوق احیاء به وی اهدا و از ایشان برای بازدید از تهران دعوت بعمل آمد.

بنا بر این گزارش؛ مجمع شهرداران آسیایی هم اکنون فرصتی را فراهم ساخته است که مدیران و اندیشمندان شهری آسیایی با همتایان خود در شهر زیبای غازی انتپ به تعامل و تبادل رویکردها، اندیشه ها، دانش و تجارب مدیریت شهری بپردازند. در حقیقت شهرهای آسیایی به جهت موقعیت جغرافیایی شان در طول تاریخ همواره در کانون تعاملات اقتصادی، علمی و فرهنگی و جریان های مبادله ای جهانی قرار داشته اند و از دوران تمدن های باستان تا کنون ، به مثابه گره ها و حلقه های پیوند دهنده تعاملات تمدنی و دستاوردهای بشری، تجارب ارزنده فرهنگ، تمدن، اقتصاد وشیوه های زیست را متواضعانه در اختیار همدیگر قرار داده اند و از یکدیگر درس ها آموخته اند.

گفتنی است؛ شهر غازی انتپ نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از قطبهای مهم اقتصادی ترکیه به شمار می رود. با وجود دارا بودن بیش از ۳۲۰۰ خانه تاریخی و بازسازی و احیای آنها و همینطور داشتن عنوان شهر خلاق در خوراک از سازمان علمی و فرهنگی یونسکو در سال ۲۰۱۵ توانسته است گردشگران بسیاری را به خود جذب کند و از برنامه های شهرداری این شهر ایجاد ۵ موزه مانند موزه پسته که این شهر به آن معروف است و موزه پانوراما از تاریخ مردم این شهر، موزه حمام برای احیای فرهنگ و تاریخ گذشته و آداب و رسوم سنتی آن و موزه جغرافیا و حیوان شناسی در این سال بوده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید