جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور درخواست پوآرو برای ملاقات حضوری را پذیرفت/سردار امیر رحمت‌الهی: پوآرو متهم است اما با او دیدار می‌کنم و سخنانش را می‌شنوم

1 انتشار:

صدای میراث: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور با درخواست ملاقات حضوری کوهسار بادفر، ملقب به پوآرو که ششماه قبل تور آموزش میدانی گنج‌یابی در بیابان‌های اصفهان را به راه انداخت موافقت کرد.

به گزارش صدای میراث، کوهسار بادفر که در فضای مجازی با عنوان پوآرو فعالیت می‌کند و به آموزش دفینه‌یابی و تبلیغ فروش فلزیاب مشغول است، چندی پیش با حضور در لایو اینستاگرامی صدای میراث از سردار امیر رحمت‌الهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور خواست در ملاقات حضوری با او درخصوص فعالیت‌هایش در فضای مجازی توضیح دهد تا توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی درخصوص شیوه‌های فعالیت اش که منجر به تخریب آثار تاریخی نشود، راهنمایی شود.

پوآرو با راه‌اندازی تور میدانی آموزش گنج‌یابی که بازتاب خبری بسیاری در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت و نخستین بار صدای میراث تصاویر این تور میدانی را که با ۱۴۰ خودرو و با حضور ۵۰۰ علاقمند به آموزش گنج‌یابی برگزار شده بود، منتشر کرد.

صدای میراث همچنین توانست با برگزاری یک لایو اینستاگرامی در گفت‌وگو با کوهسار بادفر که هم‌اکنون پرونده قضایی او مفتوح است و به گفته خودش و تاکید فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور با قرار کفالت آزاد است، درخصوص ماجرای راه‌اندازی تور آموزش گنج یابی و فعالیت‌های او در فضای مجازی در حوزه دفینه یابی گفت‌وگویی مفصل داشته باشد.

اگرچه گفت‌وگوی زنده صدای میراث با کوهسار بادفر در اینستاگرام با واکنش های منفی جامعه باستان‌شناسی کشور و برخی علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی مواجه شد، اما کوهسار بادفر در این گفت‌وگو به مواردی اشاره کرد که خود جای تامل دارد.

او در بخشی از این گفت‌وگو درخواست ملاقات حضوری با سردار امیر رحمت‌الهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی را مطرح کرد و گفت، امیدوار است فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کل کشور با درخواست ملاقات حضوری او موافقت کند تا او در گفت‌وگوی نزدیک با سردار امیر رحمت‌الهی برایش مشخص شود که آیا می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد یا شیوه کار خود را تغییر دهد.

پوآرو همچنین در آن گفت‌وگو وعده داد که می تواند با جمع‌آوری کمک مالی از سوی هواداران خود به مرمت آثار تاریخی کشور اقدام کند.

حالا سردار امیر رحمت‌الهی در گفت وگو با صدای میراث درخواست حضوری کوهسار بادفر را برای گفت‌وگو در مورد فعالیت‌هایش در فضای مجازی پذیرفته است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور به صدای میراث گفت: پوآرو می‌تواند در هماهنگی با دفتر با بنده ملاقات حضوری داشته باشد.

او گفت: کوهسار بادفر یک فرد متهم و نه محکوم است که در دادگاه پرونده مفتوح دارد و با قرار کفالت آزاد است و باید در مرجع قضایی حاضر شود و از خود دفاع کند. وزارت میراث‌فرهنگی هم از او شکایت کرده است و او باید از خودش دفاع کند و اگر قاضی تشخیص داد که عمل وی مجرمانه نیست، برایش منع تعقب صادر می‌شود و از هر اتهامی مبرا خواهد شد.

سردار امیر رحمت‌الهی افزود: با توجه به مسئولیت بنده در وزارت میراث فرهنگی که می توانم علیه ایشان اقامه دعوا کنم، کوهسار بادفر می تواند در هماهنگی با دفتر فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی با بنده ملاقات حضوری داشته باشد تا سخنانش شنیده شود و مشخص شود که آیا می تواند به همین شیوه در فضای مجازی فعالیت کند یا باید روش خود را در مواجهه با آثار تاریخی تغییر دهد.

print

Discussion۱ دیدگاه

  1. اینهمه فعالیت شما و قبول کردن سردار با ملاقات کوهسار دلیلش همونیه که یه اشاره ریزی هم رفتین دیگه؟! جمع آوری پول و ترمیم آثار!! لایو رو که دیگه نگو با اون پرسش کاملا غیر حرفه ای و غیر اخلاقی!! میخوام ببینم جرات و لیاقت جمع آوری چند میلیون پول رو داری🤣🤣زشته آقا نپرس این سوال رو🧐🤟

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید