چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

مجوزی برای ساخت‌وساز در حریم کاخ گلستان صادر نشده

0 انتشار:

آیا ساخت‌وساز سرای سیگارچی مقابل یک اثر کاخ گلستان تنها اثر ثبت جهانی شده تهران از سوی شورای فنی میراث فرهنگی تأیید شده است؟ آیا قرار است درست در حریم درجه یک کاخ گلستان که به ثبت جهانی رسیده است ساختمانی به ارتفاع بیش از ۱۰متر ساخته شود؟
پیگیری‌های همشهری از سازمان میراث فرهنگی نشان داد سازمان میراث‌فرهنگی به‌زودی با صدور بیانیه‌ای در پاسخ به آنچه پیرامون ساخت‌وساز در حریم کاخ گلستان از سوی نمایندگان شورای شهر گفته شده است پاسخ می‌دهد.

دیروز حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران در واکنش به ‌احتمال ساخت‌وساز در حریم کاخ گلستان گفت: سال‌های قبل شاهد بودیم که حریم کاخ گلستان توسط ساخت‌وساز سرای دلگشا نقض شد و اخیرا نیز در اقدامی جدید شورای فنی سازمان میراث فرهنگی اجازه ساخت‌وساز در سرای موقوفه سیگارچی را داده که ارتفاع ساختمان جدید ۱۰٫۵متر است. نظری گفته است که شهرداری تهران باید از دادن مجوز ساخت‌وساز به سرای سیگارچی در حریم کاخ ثبت جهانی شده گلستان خودداری کند و مدیریت شهری نباید اجازه دهد حریم کاخ گلستان دچار خدشه شود.

احمد مسجدجامعی عضو دیگر شورای شهر تهران و رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر نیز از لزوم ورود سریع شهرداری تهران به موضوع عدم‌ ساخت‌وساز در سرای سیگارچی خبر داد.
مسجدجامعی دیروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری می‌تواند در مورد عدم‌ساخت سرای سیگارچی که حریم کاخ گلستان را در معرض خطر قرار می‌دهد، اقدام مؤثر داشته باشد. او تأکید کرد: امیدوارم شهرداری تهران هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود کند تا شاهد کش‌وقوس در این حوزه نباشیم.
پیگیری‌های همشهری مشخص کرد که هیچ‌گونه مجوزی برای ساخت‌وساز در حریم کاخ گلستان صادر نشده است. برخی مسئولان سازمان میراث‌فرهنگی به شرط آنکه نامشان در این گزارش درج نشود به همشهری گفته‌اند که اصلا موضوعی به نام ساخت‌وساز در حریم درجه یک کاخ گلستان وجود ندارد و هیچ مجوزی نیز برای ساخت‌وساز در سرای سیگارچی صادر نشده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید