جمعه, ۰۳ فروردین, ۱۴۰۳

مراکز خدمات گردشگری سلامت جان تازه می‌گیرد/۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تاسیسات گردشگری تخصیص یافت

0 انتشار:

صدای میراث: ستاد ملی تسهیلات گردشگری بانک ملت با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مبلغ ۱۵هزار میلیارد تومان تسهیلات به مراکز ارایه دهنده خدمات گردشگری پرداخت می‌کند.

به گزارش صدای میراث، ستاد ملی تسهیلات گردشگری پس از انعقاد تفاهمنامه بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بانک ملت راه‌اندازی شد تا «طرح ملی تسهیلات گردشگری» را به منظور حمایت از تاسیسات گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته در بحران کرونا اجرایی و جان تازه‌ای به کسب‌وکارهای بی‌رمق گردشگری ببخشد.

ستاد ملی تسهیلات گردشگری به صدای میراث خبر داد که در گام نخست با توجه به اهداف تعیین شده، در اولویت قرار دادن شرکت‌های گردشگری سلامت و مراکز درمانی ارائه دهنده گردشگری سلامت، مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کلیه  مراکزگردشگری کشور و بویژه ارائه‌دهندگان خدمات گردشگری سلامت اختصاص داده است.

مدیران مراکز خدمات گردشگری سلامت که مجوزهای لازم برای فعالیت خود را از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین وزارت بهداشت و درمان دارند، می‌توانند برای توسعه فعالیت‌ها، تهیه تجهیزات و اجرای طرح‌های خود و همچنین ارایه خدمات مطلوب تقاضای دریافت تسهیلات به ستاد ملی تسهیلات گردشگری ارائه کنند.

گفتنی است در این حوزه مذاکرات لازم نیز با مسئولین جامعه گردشگری سلامت انجام شده است.

براساس اعلام این ستاد، با توجه به اختصاص مبلغ  ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از تاسیسات گردشگری در دوران کرونا از سوی بانک ملت، حمایت از مشاغل حوزه گردشگری، هتلداری و پذیرایی که از کرونا آسیب دیده‌اند آغاز شده است.

این ستاد همچنین اعلام کرد: با هدف حمایت از تاسیسات گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته در بحران کرونا، «طرح ملی تسهیلات گردشگری» همزمان با آغاز واکسیناسیون جهانی کرونا و شروع سیر نزولی این همه‌گیری آغاز شده و هدف از آن حمایت و احیای کسب‌وکارهای صنعت گردشگری و بازگشت نشاط اجتماعی به جامعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت و درمان است.

براساس اعلام این ستاد، تسهیلات ویژه حمایتی موسسات و تاسیسات گردشگری از مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیارد ریال با کارمزد ۱۲ درصد برای هر واحد خدمات گردشگری در نظر گرفته شده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید