جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

معاون وزیر راه و شهرسازی: اقدام شهرداری اصفهان در احداث خیابان آقانورالله نجفی غیرقانونی بود/مغایرت اساسی را خودم اعلام کردم

0 انتشار:

صدای میراث: محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی که چندی پیش به بازدید از بافت تاریخی میدان نقش جهان رفته بود، همانجا مغایرت اساسی احداث خیابان آقا نورالله نجفی را با طرح‌های مصوب اعلام کرد در گفت وگو با صدای میراث گفت: اقدام شهرداری اصفهان در عملیات اجرایی خیابان آقانجفی کاملا غیرقانونی بود و بنده نیز مغایرت اساسی این اقدام با طرح‌های مصوب را اعلام کردم.

معاون وزیر راه و شهرسازی که صبح فردا و به تشخیص وزیر راه و شهرسازی از سمت خود برکنار شده است و فرد جدیدی جایگزین او می‌شود در آخرین ساعات حضور خود در سمت معاونت معماری و شهرسازی در وزارت راه و شهرسازی به صدای میراث گفت: تخریب بافت‌های تاریخی دیگر یک امر محال در کشور است خصوصا آن که این تخریب بخواهد در فضایی مانند نقش جهان اصفهان که یک اثر ثبت جهانی شده است اتفاق بیفتد.

محمد سعید ایزدی در پاسخ به این سوال صدای میراث که با اعلام مغایرت اساسی از سوی وزارت راه و شهرسازی آیا شهرداری اصفهان می‌تواند اصرار بر ادامه پروژه در حریم درجه یک میدان نقش جهان داشته باشد؟ گفت: خیر چون شبیه به این موضوع پیشتر در محله بلاغی قزوین و در بافت تاریخی آن شهر و همچنین در شهر بهبهان وجود داشت که هدف آن پروژه‌ها نیز احداث خیابان در بافت تاریخی بود.

وی افزود: با تلاش وزارت راه‌وشهرسازی و تشخیص مغایرت اساسی به خصوص در محله بلاغی قزوین‌، برغم آن که ۸۰ درصد از پروژه خیابان‌کشی در بافت تاریخی قزوین انجام شده بود، وزارت راه توانست از ادامه کار جلوگیری کند و تهدیدهای انجام گرفته همگی تبدیل به فرصت برای ساکنان بافت تاریخی و شهرهای قزوین و بهبهان شد.

گفتنی است محمد سعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در دوران حضور خود در آن وزارتخانه حساسیت ویژه‌ای به حفظ و نگاهداری بافت‌های تاریخی کشور در پروژه‌های عمرانی داشت و در برابر تخریب بافت‌های تاریخی با جدیت ایستادگی کرد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید