جمعه, ۰۳ فروردین, ۱۴۰۳

منابع عراقی فرو ریختن بخشی از سقف طاق کسرا را تایید کردند/سقف ایوان مدائن هفته پیش فروریخت/منبع عراقی صدای میراث: دولت و وزارت فرهنگ مقصر اصلی فرو ریختن سقف طاق کسرا هستند/وعده چندین ساله برای مرمت طاق کسرا اجرایی نشد

0 انتشار:

صدای میراث: منابع عراقی در گفت‌وگو با صدای میراث فرو ریختن بخشی از سقف طاق کسرا در منطقه المدائن بغداد را تایید و اعلام کردند این حادثه هفته گذشته رخ داده است.

صفحه فیسبوک وزارت فرهنگ عراق نیز با واکنش شدید دوستداران میراث فرهنگی در عراق مواجه شده و براساس کامنت‌های منتشر شده زیر پست نشست رسمی وزارت فرهنگ عراق به منظور ساماندهی به وضعیت آثار تاریخی کاربران بسیاری این نشست را به تمسخر گرفته و در کامنت‌ها گفته‌اند که این جلسات بیفایده است و طاق کسرا در حال فرو ریختن است.

منابع عراقی که تاییدیه مرتبط با فرو ریختن طاق کسرا در بغداد را در اختیار صدای میراث قرار داده‌اند همچون رسانه‌ها و دوستداران میراث فرهنگی آن کشور معتقد هستند در ماجرای فرو ریختن طاق کسرا اهمال و بی‌توجهی دولت عراق به این اثر مهم تاریخی دلیل فرو ریختن بخش‌هایی از سقف ایوان مدائن است.

منابع عراقی با تایید این مطلب که ماجرای فرو ریختن بخشی از سقف طاق کسرا دروغ نیست به صدای میراث اعلام کردند: چند سال قبل دولت عراق وعده مرمت طاق کسرا را داده بود که این وعده اجرایی نشد.

اظهارات منابع عراقی صدای میراث در مورد وعده مرمت طاق کسرا (ایوان مدائن) احتمالا به تفاهمنامه ایران و عراق برای نجات‌بخشی آثار تاریخی حاشیه دجله و فرات و همچنین مرمت آثار تاریخی مشترک دو کشور بازمی‌گردد که اجرای آن از همان چند سال قبل به تعویق افتاده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید