جمعه, ۰۳ فروردین, ۱۴۰۳

منوچهر متکی شایعه تصدی وزارت میراث‌فرهنگی در دولت آینده را تکذیب کرد/وزیر خارجه اسبق ایران: از این موضوع بی‌اطلاعم

0 انتشار:

صدای میراث: فهرست اعضای کابینه دولت سیزدهم در مراحل پایانی است و در حالی که اکنون نام وزرای بسیاری از وزارتخانه‌های کشور مشخص است، هیچ نشانی از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دولت سیدابراهیم رییسی منتشر نشده است.

صدای میراث اما در روزهای گذشته دریافت که زمزمه‌هایی مبنی بر وجود چند گزینه برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی، رییس دولت آینده مطرح شده است. رامین مهمانپرست، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه، منوچهر متکی، وزیر امور خارجه اسبق کشورمان، محمدحسین ایمانی خوشخو رییس دانشگاه علم و فرهنگ و البته کمال اکبری مسئول کمیته اقتصاددانان و صنعتگران ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رییسی، همگی از نام‌هایی است که زمزمه تصدی وزارت میراث‌فرهنگی کشور توسط آن‌ها شنیده شده است.

صدای میراث در روزهای گذشته تلاش کرده است در گفت‌وگو با این افراد موضع آن‌ها درخصوص میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین شاخصه‌های یک وزیر خوب برای این وزارتخانه را به همراه اولویت‌های مطرح برای برنامه ریزی در وزارت میراث‌فرهنگی را جویا شود.

منوچهر متکی وزیر خارجه اسبق کشورمان نیز در فهرست این اسامی قرار دارد اما خودش می‌گوید هیچ چیزی نشنیده و تمایلی نیز به مصاحبه درخصوص این سمت ندارد.

وزیر خارجه اسبق کشورمان در گفت وگو با صدای میراث زمزمه‌های مطرح شده برای معرفی خود به عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت آینده را تکذیب کرد.

او گفت: از این موضوع اطلاع ندارم و بی‌تقصیرم.

وزیر امور خارجه سابق کشورمان که از مسئولان ستاد انتخاباتی حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی بود با تاکید بر بی‌اطلاعی از پیشنهاد مطرح شده برای برعهده گرفتن سمت وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی گفت: بنده تنها مسئولیت پروژه‌ای را داشتم که تاریخ انقضای آن ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ بود.

او بدون اشاره به جزئیات این پروژه اعلام کرد: اطلاعی از زمزمه‌های مطرح شده در خصوص سکانداری وزارت میراث‌فرهنگی توسط خود ندارم. بنابراین لازم نمی‌دانم مصاحبه‌ای نیز در این خصوص داشته باشم.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید