جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

تلاش دولت برای تبدیل خوزستان به قطب گردشگری زمستانی

0 انتشار:

استان خوزستان در پایلوت طرح گردشگری دریایی قرار گرفته است و بزودی قرار است سه شاخه مهم گردشگری در ششماه دوم سال در این استان راه‌اندازی شود.

براساس آمارهای منتشر شده در ایام نوروز استان خوزستان رتبه پنجم گردشگری را به خود اختصاص داد و حالا دولت و سازمان میراث فرهنگی با همراهی و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی تمرکز خود را بر رونق گردشگری زمستانی در استان خوزستان قرار داده اند.

علی اصغر مونسان معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان میراث‌فرهنگی،‌صنایع‌دستی و گردشگری کشور در گفت‌وگویی اختصاصی با در سفر به خوزستان، بر ظرفیت‌های این استان در جذب گردشگر تاکید کرد و گفت  که با همراهی و همکاری خوب استاندار خوزستان گام‌های جدی در تبدیل این استان به قطب گردشگری زمستانی کشور برداشته می‌شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: استان خوزستان هم استانی تاریخی است و هم کارون زیبا را که از بهترین رودخانه‌های ایران است در خود جای داده است.

او گفت: رودخانه کارون می‌تواند نقش مهمی در فعال شدن گردشگری دریایی و تفریحی خوزستان باشد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر وجود مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: استان خوزستان همچنین محل مناسبی برای رونق گردشگری دفاع مقدس است.

معاون رییس‌جمهوری اعلام کرد: بخش مهمی از سند جامع گردشگری کشور که اواخر سال ۹۶ آماده شد و برای تصویب تقدیم هیات دولت شد به گردشگری دفاع مقدس اختصاص داده شده است.

مونسان با اعلام این مطلب که استان خوزستان از سه بخش مهم و پرجاذبه در رونق گردشگری برخوردار است گفت: امیدواریم تمرکز بیشتری بر توسعه گردشگری در استان خوزستان شود.

او گفت: گردشگری در مناطق جنوبی کشور به دلیل آب و هوای مناسب در ششماهه دوم سال می‌تواند پررنگ‌تر باشد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رایزنی با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برای نهایی شدن طرح تعطیلات زمستانی در سالجاری خبر داد و گفت: طرح تعطیلات زمستانی در صورت تصویب نقش زیادی در رونق گردشگری جنوب کشور به ویژه استان خوزستان دارد.

مونسان همچنین درخصوص برنامه‌های آتی دولت و سازمان میراث فرهنگی در توسعه گردشگری خرمشهر گفت: برنامه‌هایی برای تمامی استان خوزستان با توجه به جاذبه‌های خوب گردشگری این استان و ظرفیت بالای کارون وجود دارد که با تلفیق آن با گردشگری دفاع مقدس، یک جاذبه بی‌نظیر گردشگری در کشور ایجاد می شود تا هم فرهنگ دفاع مقدس به گردشگران منتقل شود و هم به درآمدزایی و ایجاد اشتغال در این استان منجر شود.

معاون رییس‌جمهوری درخصوص همراهی مسئولین استان خوزستان به منظور جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در صنعت گردشگری این استان گفت: خوشبختانه نگاه استاندار خوزستان به گردشگری نگاه ویژه است و امیدواریم حمایت بیشتری در حوزه سرمایه گذاری گردشگری و مهمتر از آن ایجاد رویدادهای گردشگری انجام شود.

به گفته معاون رییس‌جمهوری، کشتیرانی در رودخانه کارون و فعالیت شناورهای تفریحی و گردشگری بر این رودخانه می‌تواند رونق مضاعفی برای گردشگری خرمشهر و آبادان ایجاد کند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید