شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مونسان: سفر اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به ایران پروژه وزارت میراث‌فرهنگی است

0 انتشار:

صدای میراث: چند روز پس از سفر ۱۲ اینفلوئنسر اینستاگرامی به ایران سرانجام وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مسئولیت این پروژه را برعهده گرفت و علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اعلام کرد: «سفر اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به ایران کار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و ما برای امر تبلیغات، مبارزه با ایران‌هراسی و معرفی چهره واقعی ایران کارهای مختلفی را در زمینه تبلیغات انجام می‌دهیم.»

پیشتر اعلام شده بود که سفر اینفلوئنسرها به ایران یک پروژه شخصی است و این پروژه به دلیل انتخاب اینفلوئنسرهای غیرمرتبط با سفر و گردشگری با انتقاد برخی رسانه‌ها از جمله در روزنامه همشهری مواجه شد.

این روزنامه اواسط هفته گذشته با تحلیل محتوای صفحات اینستاگرامی اینفلوئنسرهای دعوت شده به ایران، ضعف اصلی این پروژه را در انتخاب افراد غیرمرتبط با سفر و گردشگری اعلام کرد که توان تولید محتوای گردشگری به صورت تخصصی نداشتند. براساس گزارش روزنامه همشهری، حتی حجم لایک‌ها و کامنت‌های گرفته شده از تصاویر منتشرشده از ایران توسط اینفلوئنسرها متناسب با حجم دنبال کنندگان آن ها نبود.

انتشار این گزارش در روزنامه همشهری با واکنش‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و عمده مدافعان این پروژه ذینفعان دخیل در پروژه اینفلوئنسرها بودند. محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریبای و تبلیغات معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز به این روزنامه گفته بود که بخش دولتی هیچ دخالتی در این پروژه ندارد و ضعف‌های تکنیکی در اجرای این پروژه را تایید کرد.

ذینفعان این پروژه نیز در یک هفته اخیر تلاش بسیاری در شبکه‌های اجتماعی انجام دادند تا این پروژه را یک پروژه شخصی معرفی کنند و با حمله به منتقدان شیوه اجرا و نوع انتخاب اینفلوئنسرها، به جای طرح مباحث تخصصی، این موضوع تخصصی را به اتهام‌زنی‌های غرض‌ورزانه و بی اهمیت تقلیل دهند.

اما حالا علی‌اصغر که در سفر به مشهد و بازدید از پروژه بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی با خبرنگاران سخن گفته است، اعلام کرد: «یکی از حوزه‌ها این است که چهره‌های معروف را به ایران بیاوریم، ایران را به آن‌ها بشناسانیم تا از نزدیک فرهنگ غنی، طبیعت زیبا و بناهای تاریخی را ببینند. این گروه معرفی خوبی انجام دادند و گسترش آن در خارج از کشور زیاد بود و تصاویر بسیار خوبی را نیز به خارج از کشور ارسال کردند.»

او گفت: این بخشی از برنامه‌های تبلیغات و معرفی کشور است که حتما ادامه خواهیم داد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم و آغاز عملیات اجرایی فاز سوم پروژه بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی اعلام کرد: یکسال و نیم گذشته در عید ۹۷، اینجا محوطه‌ای بود که مناسب جایگاه حکیم فردوسی نبود و امروز من از تلاش شهرداری و شهردار و همکاران اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در خصوص این پروژه تشکر می‌کنم.

به گزارش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، او با اشاره به تقاضای شهردار مشهد برای مشارکت در احیای توس اعلام کرد: مشارکت کامل خواهیم داشت و مدیرکل میراث فرهنگی نیز باید همکاری کامل داشته باشند تا کار با هماهنگی استاندار انجام شود.

مونسان افزود: هرچه استاندار تصمیم بگیرد مورد تایید ماست و وزارت میراث فرهنگی آمادگی دارد اگر نقاط اختلافی وجود داشت به‌سرعت حل شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: نباید مانع اجرای طرح‌های خوب شهری شد و باید آرامگاه فردوسی به محوطه‌ای خوب در کنار مشهد تبدیل و از این فضا استفاده مطلوب شود.

مونسان درخصوص سند راهبردی توس نیز اعلام کرد: قرار شده است در ادامه کار خوبی که شهرداری مشهد انجام داد، طرح جامع ۳۶۰ هکتار را آماده و تایید کنیم تا شهرداری بتواند این پروژه را ادامه دهد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید