چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

مونسان: واردات تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض معاف شد/بسته‌های ارزان سفر نوروز امسال اجرایی می‌شود

0 انتشار:

صدای میراث: رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حاشیه جلسه صبح امروز هیات دولت به خبرنگاران گفت که «هیات دولت در راستای حمایت از گردشگری، تجهیزات، تاسیسات و ماشین‌آلات مربوط به این حوزه را از پرداخت عوارض گمرکی معاف کرد.»

به گزارش سازمان میراث‌فرهنگی، علی‌اصغر مونسان گفت: مصوبه امروز هیات دولت، خبر خوبی به ویژه برای توسعه پروژه‌های جذب گردشگری است.

وی افزود: امسال هیچگونه افزایش قیمت در آستانه عید و ایام نوروز نخواهیم داشت و هتل ها با همان نرخ‌های قبلی به مردم، خدمات ارایه خواهند داد که باید از همه بخش‌های فعال در بخش گردشگری قدردانی کرد.

به گفته مونسان، ستاد سفرهای نوروزی برای ایام عید در همه استان‌ها تشکیل و برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است تا امسال هم بتوانیم برنامه‌های خوب و با کیفیتی در همه شهرها داشته باشیم.

به گفته وی، برنامه‌های مفرح، شادی‌آفرین و امیدبخش در استان‌های سراسر کشور در ایام عید به اجرا گذاشته می‌شود.

معاون رییس‌جمهوری افزود: بسته‌های سفر ارزان قیمت هم امسال با قیمت‌های بوم‌گردی و بسیار مناسب ارائه خواهد شد و برای سفرهای زمینی، ریلی، بسته‌های ارزانقیمت سفر عرضه خواهد شد.

به گزارش صدای میراث، هیات دولت در جلسه صبح امروز براساس گزارش وزیر کشور با موضوع مهم‌ترین و شاخص‌ترین اقدامات ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور اعلام کرد: معافیت تجهیزات و ماشین آلات وارداتی گردشگری با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن در امر صادرات و مطابق اصلاحیه قانون امور گمرکی اعمال می‌شود.

دریافت عوارض واردات تجهیزات مورد نیاز هتلداری و تاسیسات گردشگری از سال‌ها پیش مورد اعتراض هتلدارها و مالکان تاسیسات گردشگری بود و خبر امروز مونسان از اقدام امروز هیات دولت از معافیت مالیاتی تاسیسات گردشگری در ورود تجهیزات خبر خوبی برای این بخش در کاهش هزینه‌ها در بخش گردشگری است.

تهیه بسته‌های ارزان سفر نیز یکی از برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی و معاونت گردشگری آن سازمان بود که به نتیجه رسیده و براساس وعده رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نوروز امسال اجرایی می‌شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید