سه شنبه, ۰۷ فروردین, ۱۴۰۳

نخستین گفت‌وگوی داغ پروانه سلحشوری پس از تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی/از ماجرای نطق آتشین در مخالفت با وزیر میراث تا اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

0 انتشار:

صدای میراث: پروانه سلحشوری نمانیده تهران در مجلس شورای اسلامی که تلاش زیادی برای تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشت، در گفت‌وگویی مفصل با روزنامه همشهری پس از تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به طور مفصل به چالش‌های سه حوزه مرتبط با وزارت میراث فرهنگی پرداخته است.

او گفته است که برای نخستین‌بار مشاهده شده است که رییس‌جمهوری برنامه یک وزارتخانه و شرح وظایف یک وزیر را نوشته است و البته که فرمان رییس‌جمهوری به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بسیار خوب و جامع نوشته شده است.

سلحشوری گفته است که رییس جمهوری سال آینده باید از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخواهد که چه اندازه از مطالبات او در سه بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحقق یافته است.

نماینده تهران در مجلس همچنین اولویت وزارت میراث‌فرهنگی را نوشتن لایحه ساختار اعلام کرد و گفت: سه معاونت وزارت میراث‌فرهنگی باید تبدیل به سه سازمان مستقل شوند تا در انجام وظایف قوی عمل کنند.

سلحشوری همچنین از وزارت میراث‌فرهنگی خواسته است تا لایحه ساختار وزارتخانه را به مجلس کنونی ارسال کند تا همین مجلس که سازمان میراث فرهنگی را به وزارتخانه تبدیل کرد ساختار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را نیز بررسی و به تصویب برساند.

ویدیوی گفت‌وگوی کامل پروانه سلحشوری با روزنامه همشهری را تماشا کنید:

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید