شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

نماینده همدان در مجلس: موزه همدان ۱۸ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد/سازمان میراث‌فرهنگی اعتبار ندارد مجلس پیگیری کند

0 انتشار:

صدای میراث: نماینده مردم همدان در مجلس در خصوص موزه بزرگ همدان اعلام کرد: هزینه احداث و اتمام موزه همدان ۱۸ میلیارد تومان برآورده شده است که ۱۱ میلیارد تومان آن از محل بودجه سالانه و گلوبال مجلس تامین شد و نیاز به ۷ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان میراث‌فرهنگی دارد.

«حمیدرضا حاجی بابایی» نماینده مردم همدان در مجلس در رابطه با وضعیت اعتباری موزه همدان به صدای‌میراث گفت: سال گذشته ۷ میلیارد تومان برای احداث موزه همدان از سوی دولت اختصاص یافت و مجلس هم مصوب کرد که زمان استفاده از این تخصیص اعتبار بیشتر شود تا بودجه به خزانه بازگشت داده نشود و فرصت بهتری در اختیار موزه همدان قرار بگیرد.

او گفت: علاوه بر این اعتبار، مجلس بار دیگر مبلغ ۴ میلیارد تومان از محل ردیف بودجه گلوبال که به احداث چند موزه اختصاص داشت به موزه همدان تخصیص داد که این بودجه در چند نوبت در بخش‌های دیگر هزینه شد.

نماینده همدان در مجلس با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با علی‌اصغر مونسان رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مورد اختصاص اعتبار برای احداث و اتمام پروژه موزه همدان گفت: هزینه احداث و اتمام موزه همدان ۱۸ میلیارد تومان برآورد شده است که در یک مرحله ۷ میلیارد تومان در لایحه بودجه به آن اختصاص یافت و ۴ میلیارد تومان نیز مجلس از محل بودجه گلوبال به آن اختصاص داد و در رایزنی با رییس سازمان میراث‌فرهنگی نیز به او اعلام شد که ۷ میلیارد تومان دیگر را این سازمان برای احداث و اتمام موزه همدان اختصاص دهد.

حاجی بابایی تاکید کرد: ممکن است آقای مونسان بگویند که در سازمان برنامه‌ و بودجه تخصیص اعتبار به میزان ۷ میلیارد تومان انجام نمی‌شود که اگر چنین باشد آنوقت مجلس می‌تواند در رایزنی با سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را برای احداث و اتمام پروژه موزه همدان دریافت کند.

نماینده همدان با تاکید بر لزوم اتمام پروژه موزه همدان افزود: اگر حتی سازمان برنامه و بودجه نیز از اختصاص بودجه ۷ میلیارد تومانی به موزه همدان خودداری کند می‌توان در بودجه امسال هر اندازه که نیاز باشد به اتمام موزه همدان اعتبار تخصیص داد.

او گفت: احداث موزه بزرگ همدان در سال ۸۷ مصوب شد و آنزمان بنده در مجلس حضور داشتم. ولی مدتی بعد وزیر آموزش و پرورش شدم و از مجلس رفتم. اما وقتی دوباره به مجلس بازگشتم متوجه شدم که کار احداث موزه همدان متوقف مانده است.

حاجی بابایی تاکید کرد: طی دو سال گذشته بار دیگر موضوع احداث موزه همدان در مجلس پیگیری شد و حالا حدود ۵ ماه است که فعالیت ساخت موزه همدان بار دیگر به جریان افتاده و به سرعت به پیش می‌رود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید