سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳

نوروز ۹۹ بنزین سفر نداریم/تخصیص بنزین سفر به بعد از شکست کرونا موکول شد

0 انتشار:

صدای میراث: در حالی که تلاش ها برای اختصاص بنزین سفر در نوروز ۹۹ ادامه داشت، ویروس کرونا ناگهان در تمامی کشور پخش شد و ممنوعیت سفر از چند روز قبل به تمام مناطق کشور نه از سوی متولیان سفر که از سوی مردم و مسئولان استانی و رسانه ها تبلیغ و به اجرا درآمد.

پیشتر و قبل از افشای ورود کرونا به ایران، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اختصاص سهمیه بنزین نوروزی به میزان ۶۰ لیتر از ابتدای فروردین ماه به همراه ۶۰ لیتر سهمیه معمولی خودروها موافقت کرده بود.

اکنون با متوقف شدن خط سفر در ایران به دلیل شیوع بیرحمانه کرونا در کشور، مسافرت های نوروزی کنسل شده و بسیاری از استان های کشور از جمله تهران نیز به روایت مسئولان استانی آن ها میزبان گردشگران نوروزی نیز نیستند و خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در آن ها متوقف شده است.

علی ربیعی سخنگوی دولت همین امروز به ایرنا اعلام کرد: دولت تلاش می‌کند سهمیه بنزین نوروزی برای فرصتی مناسبت‌تر و بعد از شکست کرونا به کارت‌های سوخت واریز و مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته او، اختصاص سهمیه بنزین نوروزی در بحث بودجه سال آینده مطرح شده است که این بودجه نیز هنوز به تصویب نهایی مجلس نرسیده و بنابراین سهمیه بنزین نوروزی قطعا شامل ایام نوروز ۹۹ نخواهد شد.

به گفته سخنگوی دولت، در صورت تصویب نهایی بودجه، تلاش دولت این خواهد بود که این سهمیه برای فرصتی مناسبت‌تر و ان‌شاءالله بعد از شکست کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید