چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳

همه مردان پیشنهادی کابینه سیزدهم/نام‌هایی که بیشترین شانس وزارت در دولت آینده دارند/رامین مهمانپرست همچنان گزینه جدی برای وزارت میراث‌فرهنگی است

0 انتشار:

صدای میراث: گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم همچنان ادامه دارد و فعالان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنان از نام وزیر پیشنهادی برای کابینه دولت سیزدهم بی‌اطلاع هستند. همین بی‌اطلاعی موجب شده است تا فعالان بخش گردشگری تلاش خود را برای مذاکره با دولت آینده به منظور انتخاب وزیر مورد دلخواه خود آغاز کنند.

پیگیری‌های صدای میراث مشخص کرده است که هم‌اکنون جمشید حمزه‌زاده رییس جامعه هتلداران ایران در تلاش است به عنوان نماینده بخش خصوصی صنعت گردشگری درخصوص انتخاب وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مسئولان دولت آینده مذاکره کند. حتی شنیده شده است که او در نظر دارد نام خود را به همراه نام‌هایی همچون علی‌اصغر شالبافیان و علیرضا دشتی اردکانی رییس فراکسیون گردشگری مجلس برای تصدی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دولت آینده پیشنهاد دهد. این اقدام او البته با نظر مخالف دیگر فعالان گردشگری کشور مواجه شده است.

رییس جامعه هتلداران ایران در حالی تلاش دارد باب مذاکره با مسئولان دولت آینده برای ارایه نام‌های پیشنهادی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دولت سیزدهم باز کند که عصر دیروز براساس برخی اخبار رسیده به خبرنگار صدای میراث، صحبت‌های اولیه با «رامین مهمانپرست» سخنگوی سابق وزارت خارجه و عضو فعلی شورای راهبری وزارت خارجه کشورمان برای تصدی احتمالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده است.

همچنین براساس اخبار دریافتی از ستاد انتخاباتی آقای رییسی فهرست دیگر اعضای کابینه ندر دولت آینده نهایی شده است. براساس اخبار دریافتی صدای میراث از برخی فعالان ستاد حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی، احتمال انتخاب «علی نیکزاد» رییس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رییسی، به سمت رییس دفتر رییس‌جمهوری وجود دارد. همچنین از «محمد مخبر»، رییس ستاد اجرایی فرمان امام یا «پرویز فتاح» رییس فعلی بنیاد مستضعفان و جانبازان با عنوان معاون اول احتمالی رییس‌جمهوری آینده نام برده شده است.

از «حسین امیرعبدالهیان» مشاور سابق وزیر خارجه و دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل و «علی باقری کنی» مدیرکل سابق اروپای مرکزی و شمالی وزارت خارجه به عنوان گزینه‌های احتمالی وزارت امروز خارجه کشور نام برده می‌شود.

براساس آنچه یکی از فعالان ستاد حجت‌الاسلام رییسی به صدای میراث اطلاع داده است، از «علیرضا زاکانی» به عنوان گزینه احتمالی وزارت کشور، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» به عنوان گزینه احتمالی وزارت بهداشت، «مهرداد بذرپاش»، وزیر احتمالی صمت، «رستم قاسمی» گزینه احتمالی وزارت نفت، حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج علی‌اکبری» به عنوان گزینه احتمالی وزارت آموزش و پرورش و از احتمال انتخاب «پرویز فتاح» در صورت موفق نشدن به تصدی پست معاون اول احتمالی رییس‌جمهوری به عنوان وزیر احتمالی نیرو نام برده شده است.

براساس احتمالا مطرح شده از سوی فعالان ستاد حجت‌الاسلام رییسی، نام «مهدی اخوان بهابادی» مدیرعامل همراه اول نیز به عنوان گزینه احتمالی وزارت ارتباطات مطرح است. از حجت‌الاسلام «سیدمحمود نبویان» نیز به عنوان گزینه احتمالی وزارت اطلاعات و نام «داود دانش جعفری»، وزیر اقتصاد دولت دهم به عنوان وزیر احتمالی اقتصاد در دولت سیزدهم نام برده می‌شود.

گرچه انتخاب رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز هنوز در هاله‌ای از ابهام است و به گفته فعالان ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور آینده، از فعالان محیط زیست و انجمن‌های محیط‌زیستی درخواست شده است فهرست ۱۰ نفری از نام‌های مطرح برای گزینه معاونت رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در اختیار رییس‌جمهوری آینده قرار دهند، اما شنیده می‌شود، سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی برنامه خود را برای سکانداری سازمان حفاظت محیط زیست کشور تقدیم رییس‌جمهوری آینده کرده و در حال چیدمان گزینه‌های خود در صورت انتخاب احتمالی برای تصدی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از سوی دولت آینده است.

تاکید می‌شود، فهرست اعلام شده تنها براساس پیگیری خبرنگار صدای میراث از فعالان مرتبط با ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی است از گزینه‌های احتمالی نهایی شده برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف کشور است که احتمال تغییر این فهرست و در گزینه‌های نهایی مدنظر رییس‌جمهوری آینده وجود دارد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید