چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

هیات ایسکارسا مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنان را بررسی کرد

0 انتشار:

صدای میراث: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: دو بنای تاریخی مهم در استان سمنان با حضور رئیس و اعضای گروه بین‌المللی ایسکارسا (ISCARSAH) مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، «محمد جهانشاهی» افزود: هدف از سفر این گروه به ایران و استان سمنان به اشتراک گذاشتن تجربیات اعضای گروه در زمینه مرمت آثار تاریخی به متخصصان ایرانی است.

او گفت: متخصصان رشته‌های مختلف از کشورهای متفاوت جهان در کمیته ایسکارسا که زیر نظر ایکوموس فعالیت می‌کند، مشکلات سازه‌ای و مرمتی مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی را بررسی کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ادامه داد: بخشی از اعضای گروه از روز گذشته در مجموعه تاریخی بسطام حضور یافته و این بنا را بررسی کردند و رئیس و معاون و چند تن از اعضای گروه نیز امروز با حضور در آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی، مشکلات سازه‌ای این بنا را که به دلیل فرونشست زمین در اطراف بنا ایجاد شده است، مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است، متخصصان ایسکارسا از کشورهای ترکیه، رومانی، ایتالیا، یونان، بریتانیا، لهستان و… از جمله اعضای گروه بین‌المللی ایسکارسا هستند که پس از پایان همایش بین‌المللی حفاظت و مرمت بناهای تاریخی در تهران و بازدید از کاخ صاحبقرانیه و موزه ملی ایران در تهران به استان سمنان سفر کرده‌اند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید