شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

وزیر میراث فرهنگی بخشنامه افزایش ساعات کاری موزه‌ها و اماکن فرهنگی – تاریخی را لغو کرد

0 انتشار:

صدای میراث:  علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخشنامه معاون میراث‌فرهنگی آن وزارتخانه مبنی بر افزایش ساعات کار موزه‌ها و اماکن تاریخی – فرهنگی کشور را لغو کرد.

محمدحسن طالبان معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیروز و در حالیکه بیماری کرونا تبدیل به یک اپیدمی فراگیر در کشور شده است، با انتشار بخشنامه‌ای به موزه‌ها و اماکن تاریخی – فرهنگی زیرنظر آن وزارتخانه، تاکید کرده بود که این اماکن باید در نوروز ۹۹ فعال باشند و ساعات کاری آن‌ها نیز از ۹ صبح تا ۸ بعدازظهر تعیین شده است.

این بخشنامه با انتقاد شدید رسانه‌ها و حتی موزه‌دارها روبرو شد و به همین دلیل و با هدف جلوگیری از ابتلای بیشتر به بیماری کرونا، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این بخشنامه را ملغی کرد.

به گزارش وزارت میراث‌فرهنگی، در دستور علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگر یو صنایع‌دستی خطاب به محمد حسن طالبیان آمده است: «بازگشت به بخشنامه شماره ۸۱۵۱۴/۹۸۳۵۰۰ مورخ ۹۸/۱۲/۱۹ آن معاونت با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور، هرگونه افزایش ساعت کار و یا روزهای کار برای موزه‌ها و اماکن تاریخی ممنوع و تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا می‌باشد، بدیهی است بخشنامه صدرالذکر لغو می‌گردد.»

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید