پنج شنبه, ۰۲ فروردین, ۱۴۰۳

پاسخ عجیب انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به اعضای منتقد: اخراج زیاده‌خواهان برگ درخشان فعالیت هیات مدیره فعلی است/معترضان عروسک خیمه‌ شب‌ بازی هستند

0 انتشار:

صدای میراث: انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران پس از سکوت طولانی در ماجرای اخراج و سلب عضویت اعضاء و همچنین شکست در برگزاری انتخابات به درخواست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا بازگشت مجدد اعضای سلب عضویت شده و همچنین رسیدگی به شکایات، سرانجام به ماجرای اخراج اعضای خود به بهانه نپرداختن حق عضویت در شرایط کرونایی کشور واکنش نشان داد و با صدور اطلاعیه‌ای عجیب مدعی شد که تنها چند نفر از اعضای این انجمن را به دلیل پرداخت نکردن حق عضویت از این انجمن اخراج کرده است.

این اطلاعیه در شرایطی منتشر شده است که عصر دیروز در جلسه‌ای که نمایندگان این انجمن با معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور اعضای معترض به سلب عضوبت اعضاء داشتند بر سلب عضویت ۸۵۰ عضو این انجمن و ماندن تنها ۲۷۰ عضو در این انجمن اعتراف کرده‌اند. اعضای حاضر در این نشست به صدای میراث گفته‌اند که اطلاعیه انجمن ایران درخصوص سلب عضویت تنها چند نفر از اعضای انجمن صحت ندارد و نمایندگان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اعتراف صریح داشته‌اند که حدود ۸۵۰ عضو انجمن را به دلیل نپرداختن حق عضویت از این پرتعدادترین تشکل صنفی گردشگری اخراج کرده‌اند.

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اما با صدور اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود پاسخی عجیب به اعتراض اعضای اخراجی این انجمن و منتقدین به عملکرد این انجمن داده و اعضای منتقد خود را «کاسبان دروغ»، «غوغاسالار»، «شایعه‌ساز»، «عروسک خیمه‌شب بازی»، «وقیح»، «متخلف»، «زیاده‌خواه» و … لقب داده است.

معترضان به عملکرد هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران معتقدند که هیات مدیره اقدامی در جهت حل مشکلات صنفی اعضاء نداشته و در آستانه برگزاری انتخابات این انجمن، با حذف ۸۵۰ تن از اعضاء به بهانه نپرداختن حق عضویت آن هم درست در استانه برگزاری انتخابات انجمن ایران، زمینه‌ساز ایجاد شائبه مهندسی انتخابات شده است. آن‌ها همچنین در نامه‌ای به وزیر کار از او خواسته بودند به دلیل رفتارهای شائبه ساز هیات مدیره انجمن ایران انتخابات این انجمن را به تعویق بیاندازد که همینطور هم شد و انتخاباتی که قرار بود روز شنبه گذشته برگزار شود به تعویق افتاد.

حالا انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با صدور اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی این انجمن به انتقادات مطرح شده و درخواست اعضای خود از وزرای کار و گردشگری برای مقابله با انحصارگرایی در انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اینچنین پاسخ داده است:

«و مکرو و مکرالله والله خیر الماکرین
همکاران و اعضای محترم انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران

با سلام و آرزوی سلامتی، به استحضار می‌رساند در آستانه برگزاری انتخابات هیات مدیره جدید، روند فحاشی‌ها، توهین‌ها و دروغ پردازی‌های عده‌ای انگشت‌شمار که در دو سال گذشته از هیچ تلاشی جهت بحران‌سازی برای این انجمن فروگذار نکردند، شدت بیشتری گرفته است. این معدود افراد پس از نا امیدی از اقبال و توجه همکاران و اعضای فهیم و آگاه انجمن، با غوغاسالاری و ایجاد تنش و شایعه‌سازی به دنبال تخریب انسجام و همبستگی صنفی و ایجاد فضای یاس و بی‌اعتمادی در میان همکاران با هدف تاثیرگذاری بر جریان انتخابات و هدایت اذهان همکاران به سمت و سوی مورد نظر کاسبان دروغ در جریان انتخابات می‌باشند.
هیات مدیره انجمن با اطمینان از اینکه همکاران محترم و اعضای فهیم انجمن، توجهی به دروغ پردازی‌های این چند نفر نشان نمی‌دهند با هدف جلوگیری از آسیب بیشتر به صنف گردشگری، از همان روز نخست واکنشی به ادعاهای پوچ آنان که تشت رسوایی‌شان از بام افتاده است، نشان نداده است. چرا که باور داریم پاسخ به اکاذیب کسانی که هنوز در استرداد وجوه مربوط به مطالبات همکاران پس از کرونا کوتاهی می‌نمایند و با دارایی همکاران مشغول کسب‌وکار در ایران و خارج از ایران هستند، در شان هیات مدیره نیست. آنان که برای مطامع شخصی پای هر اهل و نااهلی را به صنف گشودند و پشت در مدیران و معاونین قبلی وزارت گوش به فرمان ایستادند تا بلکه نصیبی ببرند از خوانی که در رویایشان متصور بودند و با ایستادگی هیات مدیره رویاهایشان نقش بر آب شد، حق دارند که عصبانی باشند و ناسزا بگویند.
چند نفری که مجموع عملکردشان در دروغ‌پردازی و جعل عنوان و خودداری از پرداخت مطالبات همکارانشان خلاصه می‌شود، عروسک خیمه شب بازی نمایشی شده‌اند که عروسک‌گردانان آن را باید در میان مدیران سابق دولتی و صنفی جستجو کرد. همان‌ها که دایه مهربانتر از مادر شده‌اند و ادعای دلسوزی برای صنف دارند. آنان که تمام افتخارشان در ادوار گذشته، برگزاری انتخابات صنف با ۷۰ نفر پشت درهای بسته و بدون اطلاع همکاران بود، حالا با وقاحت تمام از همکاران توقع دارند که عملکردشان را فراموش نمایند. آنان که در دوران مسوولیت‌شان در دولت، کینه‌توزانه از هیچ تلاشی برای چندپاره نمودن صنف فروگذار نکردند و اکنون هم بر سیاق سابق اصرار دارند.
همکاران محترم! اطمینان داشته باشید که هیچ یک از اعضای واقعی و قانونی انجمن صنفی از عضویت انجمن حذف نشده‌اند، مگر چند نفری که با قاطعیت هیات مدیره، مطابق با قانون یا بدلیل تخلفات مکرر و محرز با هدف صیانت از آبروی جمعی از عضویت این تشکل کنار گذاشته شده‌اند. اکنون نیز با کمال افتخار اعلام می‌کنیم که حذف کسانی که بدنبال زیاده خواهی بوده و از پرداخت حقوق و مطالبات همکاران خودداری می‌نمایند و حکم تعلیق فعالیت بدلیل همین تخلفات دریافت نموده بودند از برگ‌های درخشان فعالیت هیات مدیره فعلی در چند سال گذشته بوده است.
در پایان با کمال اطمینان به عملکرد قانونی هیات مدیره از کلیه اعضای محترم که طبق نامه‌های ارسالی نسبت به پرداخت حقق عضویت خود اقدام نموده‌اند، تقاضا دارد بدون توجه به این شایعه‌پردازی‌ها در انتخابات آتی شرکت نموده و مسیر حرکت صنفی به سوی فرداهای بهتر را هموار نمایند.

روابط عمومی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی ایران»

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید