سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳

پایان سیدمحمد بهشتی در سازمان میراث‌فرهنگی/امضای مونسان پای استعفای بهشتی

1 انتشار:

صدای میراث: صبح امروز، پایان تمامی فعالیت های سیدمحمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در سازمان میراث فرهنگی اعلام شد.

او بلافاصله پس از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان از سمت خود در پژوهشگاه میراث فرعنگی و گردشگری استعفا کرد و امروز علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی پای نامه استعفای سید محمد بهشتی را امضا کرد.

سید محمد بهشتی از سال ۱۳۵۸ وارد فعالیت های اجرایی شد و همان سال مسئولیت پخش سیما را برعهده گرفت. او تا سال ۶۵ همچنان مدیریت بخش های مختلف صداوسیما را برعهده داشت و مدتی نیز مدیر تشکیلات صداوسیما شد.

سال ۱۳۶۲ پس از صداوسیما مدیر بنیاد سینمایی فارابی شد و تا سال ۷۳ همانجا ماند. از آن سال تا سال ۷۶ مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بود.

اما فعالیت اصلی او در سازمان میراث فرهنگی از ابتدای آغاز به کار دولت اصلاحات شروع شد. سیدمحمد بهشتی از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۳ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد و از همان زمان تا صبح امروز که استعفاءنامه او توسط علی اصغر مونسان امضا شد نتوانست از سازمان میراث فرهنگی جدا شود و با روی کار آمدن حسن روحانی، ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را عهده دار شد.

سیدمحمد بهشتی اما در دو سال آخری که در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت کرد با ویرانه ای مواجه شده بود که ساخت دوباره آن چندا آسان نبود. او در یکی از سخنانش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را به بیماری اورژانسی و در کما تشبیه کرد که باید ابتدا این بیمار در کما را احیا می کردند و سپس درد او را می شناختند و درمان را آغاز می کردند.

او در یکی از آخرین گفته هایش اعلام کرد که توانسته است کاری کند تا آن بیمار در کما بتواند روی پای خود بایستد و چند قدم هم جلو برود.

سید محمد بهشتی از صبح امروز دیگر پایان تمام مسئولیت های خود را در سازمان میراث فرهنگی آغاز کرده است. او براساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان از سازمان میراث فرهنگی خداحافظی کرده است.

علی اصغر مونسان امروز پای استعفانامه او و حسین تاجیک معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های این سازمان را امضا کرد.

در نامه مونسان خطاب به سیدمحمد بهشتی و حسین تاجیک آمده است: «در راستای اجرای اصلاحیه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب ۶/۶ /۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی، ضمن موافقت معاون محترم رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان با استعفای جنابعالی، بدینوسیله از زحمات شما در طول تصدی و تلاش خستگی‌ناپذیر، اخلاص، تدبیر  و تعهد و هرآنچه مایه توفیق خدمت در این سال‌ها گردیده تقدیر و تشکر می‌گردد. امید است در پناه ایزد منان همواره موفق و موید باشید.»

print

Discussion۱ دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید