چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

پایگاه تاریخی نوش آباد از اقدام مخرب شهرداری در اویی شکایت کرد

0 انتشار:

مدیر پایگاه تاریخی نوش آباد تخریب کف یک بنای تاریخی و حفاری غیرمجاز داخل کانال به قصد دستیابی به شهر زیرزمینی اویی را تایید کرد.

به گزارش صدای میراث؛ شهرداری نوش آباد درحالی در اقدامی خودسرانه، کف یک بنای تاریخی را تخریب و دو متر از کانال را به قصد دستیابی به شهر زیرزمینی حفاری کرده است که مدیر پایگاه تاریخی نوش آباد با تایید این خبر از پیگیری حقوقی و قضایی پایگاه نسبت به این اقدام خبر داد.

«زهرا ساروخانی» مدیر پایگاه تاریخی نوش آباد با اعلام این مطلب گفت: متاسفانه شهرداری نوش آباد در اقدامی غیرکارشناسانه اقدام به تخریب کف وضوخانه مرکز محلی توده جنب مسجد موسی بن جعفر کرده است. بنایی که مربوط به دوره قاجار است و پیشتر با اعتبارات سازمان میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شده بود.

ساروخانی اما با اعتراض به اقدام شهرداری نوش آباد ادامه داد: پس از اقدام شهرداری بلافاصله با استان اصفهان مکاتبه کردیم و اقدامات حقوقی را در دستور کار قرار دادیم چراکه این بخشی که توسط شهرداری تخریب و مورد حفاری قرار گرفت در پلان مدیریت پایگاه نوش آباد برای کاوش و حفاظت قرار گرفته بود.

شهر زیرزمینی نوش‌آباد یکی از حیرت انگیزترین شهرهای زیرزمینی جهان است. این شهرزیرزمینی در شهر نوش‌آباد کاشان واقع شده است. سابقه این شهر به حدود هزاروپانصد سال پیش و دوره ساسانی بازمی‌گردد، گفته شده این شهر از پایتخت های حکومت ساسانی در دوره حکومت انوشیروان بوده است. این شهر زیرزمینی در سال ۱۳۸۵، به صورت کاملا اتفاقی توسط فردی که در منزل خود در حال حفر چاه بوده، کشف شد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید