شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

پلمب خانه ۴۰۰ ساله میبد به دلیل مرمت غیرمجاز/دادستان میبد خانه امامی را به دلیل استفاده از بتن در مرمت پلمب کرد

0 انتشار:

صدای میراث: خانه امامی شهر میبد در استان یزد متعلق به دوره صفویه با ۴۰۰ سال قدمت به دلیل مرمت غیرمجاز و استفاده از بتن و سیمان در مرمت ها با دستور دادستان میبد پلمپ شد.

مسول واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اعلام این خبر به صدای میراث گفت: مالک این بنای ارزشمند، با استفاده از بتن اقدام به مرمت غیرمجاز بخش هایی از این بنای تاریخی ارزشمند کرده بود.

منیژه جعفری به صدای میراث گفت: این بنا براساس قوانین و مقررات میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و براساس قانون نیز هرگونه دخل و تصرف در آن بدون هماهنگی و اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی تخلف است و جرم محسوب می شود.

وی گفت: براساس قوانین میراث فرهنگی هرگونه دخل و تصرف و مداخله در بناهای ثبتی و بافت تاریخی باید با هماهنگی و اخذ مجوز از میراث فرهنگی و با مصالح سنتی و‌ همگون با بافت تاریخی انجام شود.

مسول حقوقی اداره کل میراث فرهنگی یزد با قدردانی از مقامات قضایی شهرستان میبد در برخورد قاطع با تخلفات صورت گرفته در محدوده بافت تاریخی این شهر و در خانه تاریخی امامی میبد گفت: حفاظت از آثار تاریخی پاسداشت هویت تاریخی مردم یک شهر است و احترام به ضوابط حاکم بر آن یک وظیفه همگانی است.

شهر تاریخی میبد، دارای بافت تاریخی ارزشمندی است که آثاری با قدمت ۵ هزار سال تا دوران معاصر را در خود جای داده است. بافت تاریخی شهر میبد به عنوان اولین شهر تاریخی ایران با شماره ۳۴۹۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید