سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳

پوآرو دستگیر شد/یگان حفاظت میراث‌فرهنگی بانی کاروان میدانی گنج‌یابی را در جوانرود بازداشت کرد

3 انتشار:

صدای میراث: کوهسار بادفر ملقب به پوآرو که چندی پیش کاروان آموزش میدانی گنج‌یابی را در بیابان‌های اطراف اصفهان با حضور ۵۰۰ علاقمند به گنج‌یابی و ۱۴۰ خودرو به راه انداخت، سرانجام عصر امروز و با گذشت ششماه از آن اقدام در شهرستان جوانرود از توابع استان کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

کاروان آموزش میدانی گنج‌یابی در کشور به راه افتاد

خبر برپایی تور میدانی آموزش گنج‌یابی در استان اصفهان نخستین بار در سایت صدای میراث منتشر شد و پس از آن بود که انتشار این خبر حساسیت زیادی در مجامع فرهنگی به راه انداخت. رییس  ایکوموس ایران (شورای جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی) وابسته به یونسکو، این اقدام را یک آبروریزی فرهنگی خواند و از مراجع امنیتی و قضایی خواست با روند تخریب محوطه‌های تاریخی توسط سودجویان به شدت مقابله کنند.

رییس ایکوموس ایران: راه‌اندازی کاروان گنج‌یابی در ایران آبروریزی فرهنگی است

سردار امیر رحمت‌اللهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور پیشتر از آغاز تلاش ها برای دستگیری پوآرو خبر داد.

وزارت میراث فرهنگی در تلاش برای دستگیری پوآرو است

پس از آن پرونده‌ای در دادگستری جرقویه در استان اصفهان برای بازداشت کوهسار بادفر و افرادی که در راه‌اندازی کاروان میدانی آموزش گنج‌یابی حضور داشتند تشکیل شد.

پرونده پوآرو زیر دست قاضی جرقویه

بازداشت کوهسار بادفر اما به دلیل نبود امکانات برای برخورد قضایی در جرقویه با تاخیر مواجه شد و پس از آن بود که پرونده او از دادگستری جرقویه با تلاش یگان حفاظت میراث فرهنگی به پلیس امنیت استان اصفهان ارجاع شد.

پرونده پوآرو به پلیس امنیت استان اصفهان رفت

در این مدت کوهسار بادفر ملقب به پوآرو به ترکیه رفت و چند ماه در آن کشور اقامت داشت. او به تازگی به ایران بازگشته بود و در این مدت در فضای مجازی بارها اقدام به آموزش کشف آثار تاریخی و معرفی محوطه‌های تاریخی کرد و بارها اعلام کرد که در ایران است و هیچکس نیز با او کاری ندارد و به فعالیت‌هایش ادامه می دهد.

پوآرو کیست و چگونه سر از محوطه‌های تاریخی ایران درآورد؟

پوآرو در این مدت به فروش دستگاه‌های فلزیاب برای کشف اشیای تاریخی در محوطه‌های باستانی نیز مشغول بود تا آن که ساعاتی پیش فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور به سازمان میراث فرهنگی خبر داد که پوآرو در جوانرود کرمانشاه دستگیر شده است.

کوهسار بادفر ملقب به پوآرو چندی پیش نیز در فضای مجازی با بستن اتهام به برخی باستانشناسان شناخته شده کشور آن‌ها را به خارج کردن آثار تاریخی از کشور و فروش آن‌ها به بیرون مرزها متهم کرد.

print

Discussion۳ دیدگاه

  1. پوارو. پلیس و یگان حفاظت. کشور بزرگی مثل ایران را به سخره گرفته ۶ ماه بعد از فرار از جرقوئه و نیک اباد .تازه الان دستگیر شده ؟؟؟؟ به به. خسته نباشید

  2. لعنت به هرچی دروغگوه
    من جمله ادمین کانال شاکیان
    مرزهای بی‌غیرتی رو جابه جا کرده

  3. با سلام . من کار پوآرو و امثالهم را تایید نمیکنم ولی نکته‌ای در این ماجرا وجود داره و آنهم اینه که بنظر نمیاد این افراد سودجو باشن ! و بنظر میرسه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بیکاری گسترده در بین طیف جوان و اگرهم که متاهل باشن دیگه واویلا! رفتن دنبال اینکار از بین بد و بدتر انتخاب بد میباشد.
    ممکن نیست یک کارمند دولت که بی دغدغه سر هر برج حقوق دریافت میکند، بتونه شرایط این افراد را درک کنه! بهتره کمی منصف باشیم ،این افراد از مریخ نیامده اند یااز کشورهای مرفه غربی که ما انگ سودجویی بهشون بچسبانیم.
    از قدیم گفتن شکم گرسنه دین و ایمان نمیشناسه، چرا میر اث فرهنگی کار اینها را بعنوان یک شغل در نظر نمیگیره که برای خود میراث کارکنن؟ و بدون تخریب آثار با احتیاط کامل زیر نظر کارشناسان میراث اقدام به حفاری کنن و درصدی از بهای دفائن را به خودشان بدهند یا میراث خریدار اجناس اینها باشه ؟و البته اجناس ثبت و ضبط بشن .با این کار مطمئناً دیگه مشکلاتی بنام تخریب وحفاری غیرمجاز و پوآرو و … وجود نخواهد داشت.

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید