چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

کشف آثار کهن جانوری در مسیل تاریخی پیرامون شهر تاریخی میبد

0 انتشار:

صدای میراث: مدیر پایگاه شهر تاریخی میبد از کشف آثار کهن جانوری در مسیل تاریخی پیرامون شهر تاریخی میبد(تل حسن آباد) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ در مسیل تاریخی پیرامون شهر تاریخی میبد و در تل حسن آباد تعداد زیادی آثار کهن جانوری که گفته می شود متعلق به دوره پیش از تاریخ است، کشف شد.

«ساشا ریاحی مقدم» مدیر پایگاه شهر تاریخی تاریخی میبد با اعلام این خبر گفت: در گذشته برای اینکه از ورود سیلاب به شهرها جلوگیری شود، مسیل هایی برای دور نگه داشتن سیلاب از مناطق مسکونی ساخته می شد. شهر تاریخی میبد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بر روی تل های متعدد رسی قرار گرفته و دارای مسیل متعدد تاریخی است.

او افزود: یکی از مسیل های کهن که هم اکنون شواهد باستان شناسی از آثار دوره پیش از تاریخ یافت شده در غرب شهر تاریخی میبد و در نزدیکی مجموعه کاروانی کچلک واقع شده است.

به گفته ریاحی، در این مسیل تاریخی که روی تل حسن آباد قرار گرفته آثار کهن جانوری مشاهده شده که با توجه به شواهد به احتمال زیاد متعلق به دوره پیش از تاریخ باشد. این درحالی است که پیشتر در بررسی و شناسایی کارشناسان در سال ۹۱ نیز مشابه این آثار در منطقه بارجین مشاهده شده بود ولی از آنجایی که هیچ اثر دیگری یافت نشد فعالیت های باستان شناسی ادامه نیافت.

آنطور که مدیر پایگاه شهر تاریخی میبد می گوید: درحال حاضر قرار است هیاتی از باستان شناسان در محل حاضر شوند و به بررسی و شناسایی این منطقه بپردازند و پس از آن اطراف تل حسن آباد با حفظ وضعیت طبیعی تبدیل به محور گردشگری شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید