جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

کشف ۱۰ هزار شیء باستانی در عملیات بین‌المللی ۲۸ کشور جهان

0 انتشار:

کشف ۱۰ هزار شیء قاچاق در یک عملیات بین‌المللیصدای میراث: طی عملیاتی چندماهه در ۲۸ کشور، نزدیک به ۱۰ هزار یادگار فرهنگی-تاریخی قاچاق از جمله سکه، نقاشی، آلات موسیقی و مجسمه‌های باستانی کشف و بازیابی شد.

به گزارش ایرنا از مجله آرت نیوز، در عملیات مشترک نیروهای پلیس اسپانیا، یوروپل، اینترپل و سازمان جهانی گمرک از ژوئن تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ (خرداد تا مهر ۱۴۰۰)، بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ شی قاچاق توقیف و ۵۲ نفر بارداشت شدند.

به گفته مقامات، در امتداد این عملیات ۱۷۰ تحقیق جداگانه در جریان است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود اشیاء فرهنگی بیشتری توقیف شده و افراد بیشتری بازداشت شوند.

ماموریت دست‌اندرکاران این عملیات شامل توقیف اشیاء قاچاق در فرودگاه‌ها، پاسگاه‌های مرزی، حراجی‌ها، موزه‌ها و منازل مسکونی بود. این ماموریت بخشی از عملیاتی است که از سال ۲۰۱۶ با مشارکت مقامات حدود ۳۰ کشور از کشورهای عضو اتحادیه اروپا گرفته تا انگلیس و آمریکا کلید خورد.

در فرانسه، مجسمه‌های پیشاکلمبی و یادگارهای متعلق به امپراطوری آزتک و در اسپانیا سکه‌های طلایی از امپراطوری رم به ارزش حدود ۱ میلیون دلار که از اماکن باستان شناختی دزدیده شده بودند، کشف شدند. پلیس ایتالیا نیز ۷۹ شیء باستانی را در امتداد مدیترانه توقیف کرد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید