سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

گردشگری را از واکسیناسیون جا انداخته‌اید!

0 انتشار:

گردشگری را از واکسیناسیون جا انداخته‌اید!

ایسنا – رییس جامعه هتلداران ایران نسبت به اولویت ندادن به کارکنان صنعت گردشگری به ویژه هتل‌ها در واکسیناسیون کرونا معترض شد.

به دنبال انتشار جدول زمان‌بندی واکسیناسیون کرونا براساس ردیف شغلی و سنی در کشور، جمشید حمزه‌زاده با انتشار متنی نسبت به غفلتی که از صنعت گردشگری در واکسیناسیون کرونا شده است، واکنش نشان داد؛ او درحالی‌که دولت بعد را خطار قرار داده، نوشته است: در روزهای گذشته با اعلام مشاغلی که صاحبان‌شان در اولویت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند، دیدیم که متاسفانه کارکنان هتل‌ها در زمره اولویت نیستند. درحالی‌که در خیلی از کشورها، از جمله همسایه خودمان، ترکیه می‌بینیم که کارکنان هتل‌ها برای واکسینه شدن در اولویت قرار گرفته‌اند.

او یادآور شده که برای در اولویت قرار دادن کارکنان صنعت هتلداری، دلایل منطقی و متقن زیادی وجود دارد؛ از جمله این‌که کارکنان هتل مدام با افراد مختلف سر و کار دارند، آن‌ها به مسافرانی خدمات می‌دهند که با هر انگیزه‌ای اعم از پزشکی و درمانی، ماموریت اداری و … در هتل‌ها اقامت دارند؛ یعنی برای مدتی مشخص در هتل زندگی می‌کنند. این مسافران باید احساس امنیت کنند و خاطرشان از بابت ایمنی هتل و سلامتی کارکنان‌شان جمع باشد. روشن است که کارکنان هتل‌ها باید در اولویت اول واکسیناسیون باشند.

در ادامه نامه سرگشاده رییس هیأت‌مدیره جامعه هتلداران ایران آمده است: متاسفانه دولت در این زمینه هم مانند سایر موارد در حق صنعت هتلداری کوتاهی آشکاری کرد. این نشان می‌دهد که اهمیتی برای صنعت گردشگری ـ که مدام شعار حمایت از آن را می‌دهند ـ قائل نیستند.

برخلاف آن‌چه دولت دوست دارد وانمود کند، دیگر بر ما روشن شده است که گردشگری و صنعت هتلداری برای قوه مجریه یک صنعت کاملا فراموش‌شده است. پیش از این می‌گفتیم اگر دولت به این روند ادامه دهد، اوضاع بسیار بدتر خواهد شد، اما حالا دیگر روشن شده است که دولت قصد ندارد روند بی‌توجهی به صنعت گردشگری و هتلداری را متوقف کند.

حمزه‌زاده سپس بر ضرورت تلاش تشکل‌های گردشگری برای تغییر این نگرش در دولت‌های بعدی تاکید کرده و آورده است: دولت آینده باید توجه داشته باشد که گردشگری صنعتی است که در اسناد بالادستی از جمله برنامه توسعه بیشترین اهمیت را دارد و این در بیانات عالی‌ترین مقام کشور همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، صنعت گردشگری براساس آخرین آماری که وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در اسفندماه ۹۹ اعلام کرد، ۲۲ هزار میلیارد تومان از ویروس همه‌گیر کرونا متضرر شده است. از سوی دیگر، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از خروج حدود ۵۰ درصد متخصصان گردشگری به دنبال تعطیلی و توقف گسترده سفرها خبر داده است. به گفته جامعه هتلداران ایران نیز تا اسفندماه ۹۹ نزدیک به دو سوم نیروی شاغل در هتل‌ها بیکار شده‌اند و بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان به صنعت هتلداری کشور خسارت وارد شده است. دولت در یک سال گذشته برای حمایت از این صنعت تسهیلات بانکی از ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون با سود ۱۲ درصد اختصاص داد که بنا به گفته علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ تا اسفندماه ۹۹  از این محل، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته، درحالی که امهال اقساط آن، برخلاف مصوبه ستاد ملی کرونا، نقض شده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید