جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

گلایه تورگردان‌ها از تاثیر قطع اینترنت بر صنعت گردشگری/جامعه تورگردان‌ها به شورایعالی امنیت ملی نامه نوشت

0 انتشار:

صدای میراث: جامعه تورگردانان ایران در نامه به شورایعالی امنیت ملی تاثیر قطعی اینترنت بر صنعت گردشگری ایران را به اطلاعه آن شورا رسانده است. در همین رابطه ابراهیم پورفرج رییس جامعه تورگردانان ایران به ایسنا خبر داده است که در این نامه به شورایعالی امنیت ملی نوشته‌‌اند، ارتباط تورگردان‌ها با توریست‌ها و شرکت های خدمات گردشگری خارج از کشور کاملا قطع شده و به همین دلیل تورگردان‌ها خبر ندارند گردشگران خارجی چه تصمیمی برای سفر به ایران گرفته‌اند.

پورفرج گفته است: با خارج از کشور نمی‌توانیم مکاتبه داشته باشیم و از نتایج تصمیمات آن‌ها درباره سفر ایران اطلاع نداریم. همه رایزنی‌های قبلی با آژانس‌ها و توریست‌های خارجی نیز بدون جواب مانده است و نمی‌دانیم پیشنهاد سفر به ایران را پذیرفته‌اند یا منصرف شده‌اند.

به گفته رییس جامعه تورگردانان ایران، رویه کار معمولا این‌طور بود که از طریق پیام‌رسان‌های اینترنتی با توریست‌ها و آژانس‌های خارجی ارتباط برقرار می‌کردیم و کمتر ارتباط مستقیم تلفنی یا فکسی برقرار می‌شد. حالا با قطع اینترنت همه دسترسی‌ها نیز قطع شده است.

او ادامه داد: ایران در میانه فصل گردشگری به سر می‌برد و معمولا برخی گردشگران وقتی کشوری با شرایط اضطراری مواجه می‌شود، در دقیقه آخر تصمیم می‌گیرند سفر خود را لغو کنند. ما نیز نمی‌دانیم تکلیف تورهایی که در راه ایران هستند چه می‌شود. آیا آن‌ها قرار است به ایران سفر کنند یا تصمیم‌شان متوقف شده است؟

چندروز پس از آغاز ناآرامی‌ها در کشور اینترنت به دستور شورایعالی امنیت ملی کشور براساس آنچه وزیر ارتباطات اعلام کرده است قطع شد. تداوم قطعی اینترنت در کشور طی روزهای گذشته موجب شد تا اصناف مختلف از زیان قطع اینترنت بر کسب‌وکارهای خود سخن بگویند و حالا گلایه از قطه اینترنت در ایران به حوزه گردشگری نیز کشیده شده است.

فعالان صنعت گردشگری به خبرگزاری‌های داخلی خبر داده‌اند که به دلیل قطع اینترنت در ایران بسیاری از شرکت‌های خدمات مسافرتی کشور به دلیل ناتوانی در انجام مکاتبات و پیگیری وضعیت تورها تعطیل شده‌اند. برخی نیز اعلام کرده‌اند که اینترنت محدود به برخی خدمات گردشگری ایران ارایه شده است اما به دلیل نبود دسترسی عمومی به فضای مجازی امکان خرید تورهای گردشگری در کشور با کاهش شدید مواجه شده است و حتی این کاهش به خرید بلیت‌های پرواز ی نیز رسیده است.

گفتنی است براساس آنچه مقامات مسئول در دولت اعلام کرده‌اند، ممکن است در روزهای آینده امکان اتصال به اینترنت سراسری فراهم شود. در روزهای گذشته نیز امکان دسترسی محدود موسسات و برخی شرکت‌ها به اینترنت امکانپذیر شده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید