پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

بررسی یک قرن گردشگری ایران با هدف کمک به دولت جدید برای خروج از بحران/نخستین سمپوزیوم ملی «یکصدسال گردشگری ایران» برگزار می‌شود

1 انتشار:

صدای میراث: نشست خبری نخستین سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران ظهر امروز با حضور دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، دکتر حسن تقی‌زاده انصاری رییس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران و الیار عاصمی زاده رییس شورای هماهنگی تشکل‌های غیردولتی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

سمپوزیوم یکصدسال گردشگری ایران با تشکیل ۱۳ کارگروه تخصصی به همت شورای هماهنگی سازمان های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، پارک علوم و فناوری های فرهنگی ، کمیته ملی ایکوم ، جامعه گردشگری الکترونیکی ایران و با حمایت و همکاری دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد گردشگری پروفسور جعفری، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، ستاد گردشگری شهرداری تهران و تشکل‌های تخصصی و صنفی گردشگری از ۲۷ تیرماه به مدت سه روز برگزار می شود.

این سمپوزیوم به اعلام برگزار کنندکان قرار است به بررسی تاریخچه گردشگری ایران و با هدف برنامه‌ریزی بهتر در صنعت گردشگری و همچنین تجربه‌های بحران در صنعت گردشگری ایران در یکصدسال گذشته و شیوه مواجهه با بحران‌ها و خروج از بحران بپردازد.

به گزارش صدای میراث،‌ دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو در نشست خبری نخستین سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران که در وضعیت نامناسب گرشگری ایران و جهان همزمان با تداوم پاندمی کرونا برگزار می‌شود، صنعت گردشگری ایران را به بیماری تشبیه کرد که می تواند با یاری متخصصان این صنعت در همین زمان هم رونق دوباره بگیرد.

ایمانی خوشخو، دکترای گردشگری با گرایش اقتصاد گردشگری است که معتقد است، عمر گردشگری جهان و ایران بیش از یکصد سال است که براساس اسناد تاریخی، مقوله سفر با هدف مشخص در آن سابقه ای به قدمت تاریخ بشر دارد.

او گفت که گروه‌های مختلف نخستین سمپوزیوم یکصدسال گردشگری ایران قرار است ظرفیت‌های بزرگ صنعت گردشگری ایران را مورد نقد و تحلیل کنند تا همزمان با شروع دولت جدید، برپایی این سمپوزیوم بتواند به شناخت عمیق‌تر از صنعت گردشگری نسبت به توسعه این صنعت در ایران اقدام شود.

او گفت: یکی از اهداف مهم در آغاز به کار این سمپوزیوم، بررسی و نقد فراز و نشیب‌های صنعت گردشگری ایران طی یک قرن اخیر و عدم شناخت حوزه گردشگری، ضرورت برنامه‌ریزی و اجرا با هدف توسعه این صنعت در آینده است تا دولت و مدیریت جدید کشور بتواند از دستاوردهای آن جهت رونق گردشگری در ایران بهره‌مند شود.

به گفته وی، ۳۰ دستگاه دولتی، نهادها، ارگان‌ها، تشکل‌ها و حوزه‌های بین‌المللی حامی برپایی نخستین سمپوزیوم یکصدسال گردشگری ایران هستند که برپایی آن اتفاق بزرگی در گردشگری ایران رقم خواهد زد.

print

Discussion۱ دیدگاه

  1. دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان برگزار کننده نام برده نشده!

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید