رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران: در صورت فعال شدن مکانیسم ماشه صنعت گردشگری راه مقابله با تحریم است

سیدمصطفی موسوی: اولویت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران کشورهای همسایه، هند، چین و اوراسیا است

پایگاه خبری صدای میراث: رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در نشست بررسی برنامه هفتم توسعه که با حضور اعضای این کمیسیون و فعالین اقتصادی برگزار شد، با تاکید بر ضرورت حضور این کمیسیون در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در حوزه گردشگری، از تشکیل ۶ کارگروه تخصصی در زیرمجموعه این کمیسیون برای رونق گردشگری کشور خبر داد و گفت: در صورت بازگشت مکانیسم ماشه، صنعت گردشگری یکی از مهمترین راه های مقابله با تحریم ها است.

سیدمصطفی موسوی اعلام کرد: اتاق بازرگانی ایران پارلمان بخش خصوصی کشور است و کمیسیون گردشگری این اتاق نقش مهمی در توسعه گردشگری ایران و حمایت از بخش خصوصی این صنعت دارد.

موسوی با اشاره به اهمیت مناطق آزاد تجاری کشور در رونق بخشی به گردشگری داخلی و ورودی گفت: نمایشگاه گردشگری سال ۱۴۰۴ تهران با رویکرد ویژه به مناطق آزاد کشور با حضور کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.

تشکیل ۶ کارگروه تخصصی در دومین نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با اعلام تشکیل ۶ کارگروه اصلی در زیر مجموعه کمیسیون گردشگری اتاق ایران برای حل مشکلات بخش خصوصی گردشگری و رونق صنعت گردشگری کشور گفت: کارگروه های تشکیل شده شامل کارگروه گردشگری سلامت به عنوان پیشرو ارزآوری، کارگروه مناطق آزاد و گردشگری، کارگروه اتاق های استانی، مرزی و مشترک، کارگروه حمل و نقل مسافر و لجستیک گردشگری، کارگروه گردشگری ادیان و کارگروه نوآوری و هوس مصنوعی در گردشگری است که عضو گیری کارگروه ها از هفته آینده آغاز می شود.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر نقش کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران برای حل مشکلات بخش خصوصی در همکاری و هماهنگی با دستگاه ها و نهادهای مرتبط با گردشگری گفت: کارگروه های زیرمجموعه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی وظیفه احصاء مسایل و مشکلات گردشگری کشور را برعهده دارند تا از طریق پارلمان بخش خصوصی در دستگاه های دولتی و تصمیم گیر پیگیری و برطرف شوند.

مکانیسم ماشه می تواند مرکز قدرت گردشگری ایران باشد

سیدمصطفی موسوی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور و همچنین در صورت بازگشت مکانیسم ماشه، صنعت گردشگری یکی از مهمترین راه های مقابله با تحریم ها است افزود: اولویت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران بازارهای گردشگری کشورهای منطقه است و پس از آن چین و هند مهمترین هدف گذاری گردشگری در اتاق بازرگانی و پس از آن کشورهای اوراسیا است.

موسوی تاکید کرد: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران همکاری با کشورهای عضو اکو (OIC) و مرکز تحقیقات کشورهای اسلامی (ICRIC) نیز در دستور کار است.

وی گفت: مکانیسم ماشه می تواند مرکز قدرت گردشگری ایران باشد. چون با بازگشت تحریم ها هیچ صنعتی بیش از صنعت گردشگری توان ارزآوری به کشور ندارد و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران می تواند در بحث جذب گردشگر و سرمایه گذار در بخش گردشگری کمک زیادی به اقتصاد کشور کند.

او افزود: یکی از هدف‌گذاری های در دوره جدید اتاق بازرگانی ایران بویژه کمیسیون گردشگری این اتاق استفاده از هوش مصنوعی برای تسهیل در تدوین برنامه های گردشگری است.

موسوی با اعلام اینکه هدف‌گذاری کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران حضور در سه نمایشگاه اصلی گردشگری تا پایان سال است افزود نمایشگاه ATM دوبی و نمایشگاه فیتور اسپانیا دو نمایشگاهی هستند که اتاق بازرگانی ایران نقش مهمی در حضور بخش خصوصی و برپایی آن دارد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران همچنین برگزاری کمیسیون های مشترک گردشگری میان ایران و پاکستان و ایران و عراق اعلام کرد: برگزاری کمیسیون های مشترک با عراق و پاکستان اهمیت زیادی برای شکل گیری تبادلات گردشگری با ایران دارد.

زمان حمایت از سرمایه گذاران گردشگری است

شهاب علی عرب، نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه به گردشگری داخلی خواستار تدوین بسته های سفر ترکیبی از سوی دفاتر خدمات مسافرتی شد.

او با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران گردشگری نسبت به از چرخه خارج شدن بخشی از هتل های کشور به دلیل نداشتن مسافر و کاهش درآمد حاصل از حضور مسافران و گردشگران برای رسیدگی به هتل ها و مراکز اقامتی هشدار داد.

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: متاسفانه برخی مقاصد مهم گردشگری کشور نظیر یزد و اصفهان زیرساخت های اقامتی کافی و مناسب برای میزبانی از گردشگران نیستند و به همین دلیل باید با حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری آن ها را ترغیب به سرمایه گذاری در این بخش کرد.

شهاب علی عرب همچنین با تاکید بر لزوم توجه به مقاصد گردشگری مهم کشور نظیر یزد و حتی کردستان که در سال های اخیر استقبال زیادی از آن ها نشده است، بر ضرورت برندسازی مجدد این مسیرها و فعال کردن حضور گردشگران داخلی در این مسیرها برای بازگشت به چرخه گردشگری تاکید کرد.

درخواست فعالین اقتصادی از کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران

گفتنی است، اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران و فعالین اقتصادی گردشگری کشور نیز که در نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران حضور داشتند، بر ضرورت رفع مشکلات در حوزه گردشگری سلامت و تضمین حضور فعال بخش خصوصی در تصمیم گیری های مرتبط با گردشگری سلامت، انتقاد از جزیره ای شدن گردشگری در وزارتخانه های مختلف، لزوم هم افزایی در یکپارچگی تصمیم گیری درباره گردشگری، توجه به سند ملی گردشگری در اتاق بازرگانی ایران، توجه دستگاه ها و نهادهای بالادستی به مطالعات و تصمیمات اتاق بازرگانی ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی در ساختار حاکمیتی کشور، انتخاب اتاق بازرگانی ایران به عنوان دبیر یا عضو شورای عالی گردشگری و تشکیل میزهای تخصصی گردشگری با موضوع کشورهای هدف گردشگری و تدوین نقشه راه گردشگری در اتاق بازرگانی ایران از موضوعات مطرح شده در دومین نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در دوره جدید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا